اقتصادی

کاهش ادامه‌دار سفرهای مردم و مسافران شمال

سفرهای جاده‌ای در هفته گذشته نسبتاً کم بود و جالب‌تر اینکه استان‌های شمالی مانند هفته گذشته به میزان قابل توجهی کمتر از حد معمول مسافران را تجربه کردند.

به گزارش شبکه، بر اساس آمار سامانه هوشمند حمل و نقل مرکز مدیریت راه های کشور از 19 تا 26 خرداد، تعداد یک میلیون و 161 هزار و 691 دستگاه خودرو در انواع مختلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته و هفته قبل 13 درصد افزایش اما 16 درصد کاهش داشته است.

کاهش مستمر در شمالی ها و مسافران

بر اساس طرح تخلیه و انباشت خودروهای داخلی در استان های مختلف از 30 تا 6 خرداد، حجم تردد در برخی استان ها کاهش و این آمار در سایر استان ها افزایش یافت. در این نقشه تهران مانند هفته گذشته قرمز و مازندران آبی است. به عبارت دیگر سمنان و تهران بیشترین تراکم خودرو در هفته گذشته را داشتند که تعداد تخلیه خودروها در مازندران بیشتر از انباشت بود. به عبارتی مسافران در هفته گذشته در سمنان و تهران بیشتر از استان های شمالی سفر کردند.

کاهش مستمر در شمالی ها و مسافران

بر اساس آمار مربوط به ترافیک بین منطقه ای، اردبیل، گیلان و زنجان با منفی 35 درصد، منفی 34 درصد و منفی 25 درصد بیشترین کاهش را نسبت به هفته قبل از بررسی داشته اند. این در حالی است که استان ایلام با رشد 7 درصدی بیشترین افزایش سفر را در این مدت داشته است.

این در حالی است که همین آمار تقریباً در تمامی استان ها نسبت به همین استان در سال گذشته افزایش چشمگیری را در سفرهای خودرویی نشان می دهد. این در حالی است که سفرهای جاده ای تنها در آذربایجان غربی 3 درصد کاهش داشته و خوزستان، هرمزگان، خراسان رضوی و خراسان شمالی به ترتیب با 46، 38، 29 و 29 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین افزایش را داشته اند. .

کاهش مستمر در شمالی ها و مسافران

اطلاعات پلاک ثبت شده توسط دوربین های پلاک خوان در مدت مذکور نشان می دهد که بیش از 9 میلیون و 323 هزار پلاک ترکیبی از اصالت های مختلف استانی در محور برون شهری مشاهده شده است. این در حالی است که خودروهای تهران و البرز با بالای 20 درصد بیشترین سهم را از این تردد به خود اختصاص داده اند و پس از آن خودروهای پلاک استان های مازندران، پارس، خراسان رجبی و اصفهان قرار دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا