اقتصادی

چهارمین عقبگرد متوالی دلار – شبکه

دلار برای چهارمین روز متوالی در برابر اکثر ارزهای اصلی سقوط کرد.

با افزایش 10 ساله بازده اوراق خزانه داری ایالات متحده ، رابرت کاپلان ، رئیس دفتر منطقه ای فدرال رزرو در دالاس ، به بازرگانان اطمینان داد که فعالیت اقتصادی به تدریج در حال بهبود است و به سطح قبل از ویروس کرونا می رسد و همچنین وضعیت بازار اوراق قرضه نیز بررسی می شود. کاپلان افزود: “هیچ جای نگرانی نیست” و گفت: افزایش اخیر بازده اوراق قرضه نشانه سلامت بازارهای مالی ایالات متحده است. با توجه به روند خوب واکسیناسیون و بهبود تقاضا ، ما انتظار داریم رشد اقتصادی خوبی در سال جاری داشته باشد.

کسری تجاری ایالات متحده در ماه فوریه به رکورد 71 میلیارد دلار رسید زیرا صادرات از واردات بزرگترین اقتصاد جهان عقب بود. کسری 3.3 میلیارد دلار از ماه قبل و 600 میلیون دلار از ماه قبل بود و کسری 187.3 میلیارد دلار بود که 2.6 درصد کاهش نسبت به ماه قبل در کل صادرات ایالات متحده در این ماه بود. از سوی دیگر ، واردات 0.7٪ نسبت به ماه قبل کاهش یافته و به 2583 میلیارد دلار رسیده است.

با نرخ واکسیناسیون ایالات متحده ، شاخص خوش بینی اقتصادی ایالات متحده برای آوریل به 56.4 واحد رسید که نسبت به ماه قبل 1.8 واحد افزایش داشت. شاخص شش ماهه چشم انداز اقتصادی ایالات متحده ، که بیانگر نگرش فعالان اقتصادی به افق اقتصادی میان مدت ایالات متحده است ، نیز در این مدت 5.1 درصد رشد کرده و به 55.9 درصد رسیده است. اکنون ایالات متحده اولین کشور در جهان است که بیش از 100 میلیون نفر را واکسینه کرده است. انتظار می رود این روند تا پایان سال جاری به پایان برسد.

بیانیه اخیر وزیر خزانه داری ایالات متحده بار دیگر نگرانی هایی را در مورد تأثیر طولانی مدت ویروس کرونا در اقتصاد ایالات متحده ایجاد کرده است. جانت یلن گفت که او با صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) و بانک جهانی همکاری خواهد کرد تا از کشورها بخواهد تا در احیای رشد اقتصاد جهانی مشارکت فعال تری داشته باشند. وی افزود: “هنوز خیلی زود است که بگوییم ما بر همه گیری غلبه کرده ایم.” در جای دیگر ، یلن بر اهمیت اصلاح ساختار مالیاتی تأکید کرد. “فقط از طریق یک سیستم مالیاتی پایدار می توان بودجه مورد نیاز برای تأمین نیازهای اساسی اقتصادی را که با چنین بحرانی روبرو است ، بدست آورد.”

تعداد مرگ و میر ناشی از جهش ویروس کرونا در اروپا و بسیاری از کشورها به سرعت در حال افزایش است. در فرانسه ، دولت از ساعت 7 عصر تردد را ممنوع کرد و در هلند و بلژیک ، پلیس با مخالفان قرنطینه درگیر درگیر شد. در انگلیس ، استفاده از این دارو پس از 7 مورد مرگ پس از واکسیناسیون با Estra ، قطع شد. کارشناسان هشدار می دهند که ادامه این روند تأثیر منفی جدی بر ورود سرمایه جدید به چرخه فعالیت اقتصادی خواهد داشت.

همانطور که انتظار می رفت ، نرخ بیکاری در بزرگترین اقتصاد جهان تا پایان ماه مارس دوباره به 6.0 درصد رسید. نرخ بیکاری 0.2 درصد کمتر از ماه قبل است که کمترین میزان در کره در 12 ماه گذشته است. نرخ بیکاری ایالات متحده از آوریل گذشته ، زمانی که نرخ بیکاری ایالات متحده به بالاترین سطح 14.8٪ رسیده است ، در حال کاهش است. در این مدت ، جمعیت بیکار از ماه قبل به میزان قابل توجهی کاهش یافته و به 9 میلیون و 71 میلیون نفر رسیده است که نسبت به ماه قبل 188 هزار کاهش داشته است.

طی چند ماه گذشته شرایط اقتصادی شرکت های بزرگ بهبود یافته است ، به طوری که متوسط ​​نرخ بیکاری در بزرگترین اقتصاد اروپا در پایان ماه فوریه به 4.5 درصد رسیده است. در این مدت تعداد بیکاران در آلمان با 48 هزار کاهش نسبت به ماه قبل به 2 میلیون و 10 هزار نفر رسید و در این ماه جمعیت شاغل در آلمان با 0.6 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به 42 میلیون و 160 هزار نفر رسید. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، تعداد بیکاران در آلمان 0.15 درصد افزایش یافته است.

علاقه بانک مرکزی جهان به دلار رو به کاهش است و ارزهای مطمئنی مانند ین ژاپن ، فرانک سوئیس و رنمینبی چین جایگزین دلار می شوند. براساس اطلاعات جدید صندوق بین المللی پول ، سهم دلار از ذخایر ارزی جهانی در پایان سه ماهه چهارم سال 2020 به 59 درصد رسیده است که بیشترین افت سه ماهه 25 سال گذشته را به ثبت رسانده است. از سوی دیگر ، سهم رنمینبی چین از ذخایر ارزی جهان به طور مداوم در حال افزایش است و حدود 2.3٪ از کل ذخایر را تشکیل می دهد که 0.1٪ بیشتر از رقم ثبت شده در سه ماهه قبل است.

اگرچه رویارویی با کرونا مشکلات مالی را در چندین کشور تشدید کرده است ، اما به نظر می رسد ایالات متحده به دلیل توانایی چاپ دلار ، بیش از بسیاری از رقبا در مدیریت بحران کنونی بازتر است. در ژاپن ، که سطح تولید ناخالص داخلی هنوز تا قبل از آغاز بحران ویروس کرونا فاصله زیادی دارد ، دولت می گوید برای ضعیف نگه داشتن ین ، سیاست پولی و مالی فعلی خود را حداقل تا پایان سال ادامه خواهد داد. در میان دیگر رقبای دلار ، به دلیل فاصله بین صادرات سوئیس و بحران قبل از تاج ، فرانک در وضعیت ضعیفی قرار دارد.

تاکنون بیش از 134 میلیون و 19375 مورد تاج گزارش شده است که 2 میلیون و 907 هزار و 652 نفر جان خود را از دست داده اند. بیشترین تلفات در بین کشورها ایالات متحده (573،219) ، برزیل (341،097) ، مکزیک (205،598) ، هند (167،694) و انگلستان (126،980) بوده است.

سایمون هاروی ، استراتژیست ارشد پولی در موسسه Monks Europe ، گفت: “بازار هنوز از جهت آینده خود مطمئن نیست زیرا اطلاعات دریافتی معمولاً کم و متناقض است.” تا زمانی که تصویر روشنی از اقتصاد و تصمیمات آینده بانک فدرال رزرو به دست نیاوریم ، حدس زدن دلار جهت گیری چندانی ندارد. اگر فدرال رزرو ایالات متحده تمایل خود را برای حفظ یک فضای مالی مناسب برای فعالیت اقتصادی نشان دهد ، دلار به اوج بالاتر می رسد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، در 92.226 واحد بسته شد که در معاملات امروز 0.16 درصد افت داشت.

نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1.078 دلار اعلام شد. (نرخ های فوق براساس زمان بسته شدن بازار ارز نیویورک محاسبه می شود.)

واحد پول اروپا

در آخرین جلسه معاملات ، پوند با 1.373 دلار معامله شد که نسبت به روز گذشته 0.03 درصد افت داشت. یورو پس از انتقال به کانال 1.19 با 0.37٪ صعود به 1.191 دلار رسید.

واحد پول آسیا

در بازار ارز آسیا دلار با 0.29٪ کاهش به 109.247 ین رسید. در مقایسه با دلار استرالیا ، هر دلار 1.307 دلار معامله شد. نرخ دلار نیز 6551 یوان اعلام شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا