علمی و پزشکی

چرا سازمان بهداشت جهانی نام آبله میمون را تغییر می‌دهد؟

شبکه/ خراسان رجبی سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تلاش است تا نام ویروس آبله را که در ماه های اخیر در بسیاری از نقاط جهان گسترش یافته است، تغییر دهد.

آدهانوم سیپرسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) به ترکیش نیوز گفت: سازمان جهانی بهداشت شریک جهانی برای تغییر نام ویروس واریسلا میمون و بیماری های ایجاد کننده آن و همکاری با متخصصان است.

این سازمان گفته است که “نام جدید را در اسرع وقت اعلام خواهد کرد.”

این اقدام پس از آن صورت گرفت که تیمی متشکل از 30 دانشمند مقاله ای در مورد نیاز فوری به تغییر نام ویروس نوشتند.

آنها استدلال کردند که اشاره به این ویروس به عنوان آفریقایی نه تنها دقیق نیست، بلکه تبعیض آمیز است.

تدروس گفت که بیش از 1600 مورد تایید شده در 39 کشور گزارش شده است. هفت کشور و 32 کشوری که در آنها آبله مرغان میمون در طول سال ها تشخیص داده شده است، منجر به عفونت های جدید شده است.

وی افزود: هدف سازمان جهانی بهداشت کمک به کشورها در کنترل انتقال و پیشگیری از شیوع با استفاده از ابزارهای آزمایش شده از جمله نظارت، ردیابی تماس و ایزوله کردن بیماران مبتلا است.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت نیز دستورالعمل های موقتی در مورد استفاده از واکسن آبله علیه آبله صادر کرده است و سازمان جهانی بهداشت واکسیناسیون دسته جمعی علیه آبله را توصیه نمی کند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت که از آنجایی که شیوع آبله مرغان میمون غیرعادی و نگران کننده است، هفته آینده یک جلسه اضطراری برگزار خواهد کرد تا ارزیابی کند که آیا این شیوع یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی است یا خیر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا