اقتصادی

پیش بینی جدید فیچ از قیمت سال آینده نفت برنت

موسسه اعتباری فیچ پیش بینی می کند متوسط ​​قیمت نفت برنت سال آینده طبق توافق اوپك پلاس به 45 دلار در هر بشكه برای افزایش تولید ماهانه 500000 بشكه در روز از اوایل سال 2021 برسد.

دیمیتری مارین شنکو ، مدیر عامل فیچ به CNBC گفت: “ما انتظار داریم قیمت نفت برنت سال آینده به طور متوسط ​​45 دلار باشد.” این پیش بینی بر اساس این فرض است که تقاضا حداقل تا نیمه دوم سال آینده ضعیف خواهد بود ، زیرا انتظار نمی رود پیشرفت توزیع گسترده واکسن Covid 19 خیلی سریع باشد.

اخبار مربوط به واکسن Covid 19 ماه گذشته قیمت نفت را افزایش داد و این واقعیت که اوپک پلاس پس از مذاکرات طولانی مدت در مورد مرحله بعدی کاهش تولید به توافق رسید ، به افزایش قیمت ها در هفته گذشته کمک کرد. کردن

با این حال ، با توجه به چالش های مربوط به توزیع واکسن و این واقعیت که اوپک پلاس سال آینده روغن بیشتری آزاد خواهد کرد ، ممکن است به زودی روند قیمت تغییر کند چه لیبی در این توافق شرکت کند یا نه. اوپک پلاس معاف است و به تولید خود ادامه می دهد.

مارین سنکو گفت: “بعید است که این واکسن تأثیر قابل توجهی بر قیمت داشته باشد” ، علی رغم انتظارات گسترده ای که با گسترش واکسن COVID-19 ، تقاضا برای نفت افزایش می یابد.

Pfizer در اوایل هفته گذشته اعلام کرد که فقط نیمی از دوز واکسن برنامه ریزی شده برای امسال را به دلیل مشکلات زنجیره تأمین استفاده می کند. این خبر ثابت می کند که توزیع گسترده واکسن ها به آسانی تصور بسیاری از افراد نیست.

با توجه به قیمت های نفت ، مارین سنکو گفت که ، با توجه به تلاش های اوپک برای مدیریت تقاضای کم و عرضه و جلوگیری از عرضه بیش از حد یا کمبود عرضه در بازار ، موسسه فیچ پیش بینی می کند سال آینده به طور متوسط ​​45 دلار در هر بشکه نفت برنت باشد.

دو هفته پیش ، فیچ گزارش استراتژی کالاهای جهانی را استناد به احتمال تصویب فوری واکسن کرونا 19 به عنوان عاملی اساسی در بهبود تقاضای جهانی نفت خام عنوان کرد و پیش بینی کرد که در سال آینده متوسط ​​قیمت هر بشکه نفت برنت 48 دلار در هر بشکه باشد. 2022 به 50 دلار می رسد. تخمین ها کمتر از 51 دلار در سال 2021 و 53 دلار در سال 2022 بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا