علمی و پزشکی

پیشنهاد ستاد نانو برای رفع چالش کمبود اعتبارات/صادرات دستگاه تولید ماسک به دانمارک

وزیر توسعه فناوری نانو گفت: در حال حاضر 245 شرکت صنعتی با محصولات نانوتکنولوژی در کشور فعال هستند. کاهش نانو ، قبیله و بودجه قابل حل است.

به گزارش شبکه دکتر سعید سکار در گزارشی از فناوری نانو کشور در سی و یکمین کنفرانس ارشاد علمی علوم ارائه کرد. زیرساخت ها و توسعه علم و فناوری برای جذب نیروی کار ماهر در دانشگاه ها متمرکز شده است و دومین برنامه استراتژیک این دفتر که به مدت 10 سال از سال 2016 تا 1404 برگزار می شود ، همکاری های بین المللی ، توسعه صنعتی و تولید نانو محصولات ، تجاری سازی است. . همچنین بر بازاریابی بین المللی ، محصول و فناوری بر صادرات تأکید دارد.

سرکار با اشاره به اینکه انرژی ، کشاورزی ، بهداشت ، آب و محیط زیست از اولویت های ملی فناوری نانو است ، توضیح داد: چشم انداز و هدف ما ارتقاء کیفیت زندگی و ایجاد ثروت از طریق توسعه پایدار فناوری نانو است. . برنامه در حال انجام ستاد نانو که در 150 نوع فعالیت مجسم شده است ، دلبستگی فرهنگی و اقتصادی دارد.

وزیر ویژه توسعه فناوری نانو ، باشگاه آموزش دانش آموزی نانو را به عنوان یکی از بخشهای مرکزی خود معرفی کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ، 400 سازمان گسترش دانشجویی در سراسر کشور در تلاشند تا فناوری نانو را به دانش آموزانی که 1.2 میلیون دانش آموز آموزش داده اند ، آموزش دهند. وزارت آموزش و پرورش با دفتر مرکزی نانو به خوبی کار کرد.

وی 88 آزمایشگاه فناوری نانو در سراسر کشور را یکی از نتایج این آموزش عنوان کرد و گفت: کلیه تجهیزات موجود در این آزمایشگاه در ایران ساخته شده است که در اعتماد به نفس دانش آموزان تأثیر بسزایی دارد.

وزیر ویژه توسعه فناوری نانو گفت: “با توجه به همکاری بین المللی و صادرات خدمات و تجهیزات آموزش نانو ، گفت:” ما در برخی از شهرهای چین دبیرستان تاسیس کرده ایم و دوره های آموزش نانو را برای 2،000 دانش آموز عمان به پایان رسانده ایم. “

وی گفت: “در حال حاضر بیش از 40،000 متخصص در 157 کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه های مختلف فناوری نانو فارغ التحصیل یا تحصیل می کنند.”

نفوذ محصولات نانو در صنعت

در حالیکه سارکار به رشد تولید علمی در بخش فناوری نانو اشاره می کند ، اسلام ایرانی در سال 2001 تولید 10 مقاله در بخش فناوری نانو و رتبه 57 در جهان را به خود اختصاص داده و در 4000 از 11000 مقاله در ایالات متحده ، چین و هند در سال 2019 قرار گرفته است. سگ در ربع اول است و کشور ما در رتبه هشتم قرار دارد. علاوه بر این ، 38٪ از تولید علم جهان اسلام به مقالات اسلامی در ایران اختصاص یافته است و 270 اختراع آن وجود دارد که 50٪ از آنها با شرکتهای ثبت شده فناوری نانو مرتبط است.

وی گفت: توسعه صنعتی و تجاری در سه مرحله از نانومواد ، نفوذ صنعتی و محصولات هوشمند انجام می شود. صنایع داخلی ، نفت و پتروشیمی ، حمل و نقل و حمل و نقل هوایی از فیلترهای نانو تولید شده در داخل کشور استفاده می کنند.

وی گفت: “در سال 1997 ، دبیر ویژه توسعه فناوری از درآمد 258 میلیارد تومانی از فروش محصولات نانو ، تجهیزات و خدمات خبر داد و آمار نشان می دهد که فروش این شرکت هر ساله تقریباً دو برابر می شود.”

سرکار در سالهای اخیر با ابراز نگرانی از کاهش بودجه در ستاد فناوری نانو ، ابراز داشت: موضوع را با کمبود و کاهش بودجه با در نظر گرفتن نرخ مالیات شرکتهای نانو و همچنین تصویب ساختار مناسب ستاد فناوری نانو برطرف می کند.

محصولات نانو کرونی

وی گفت: “به محض وقوع تاج ، ما توانایی تولید 10،000 ماسک N95 در روز را داشتیم و روزانه 25،000 ماسک N95 و با 24 ساعت تلاش در روز به دست آوردیم.

سرکار همچنین از تولید تست تشخیصی سریع کرونا خبر داد و گفت: با این آزمایش اطمینان حاصل می شود که فرد مبتلا به ویروس Corona در طی 30 ثانیه تشخیص داده شود و مجوز پیگیری های جمعی پس از چند پیگیری در بخش علمی دفتر مرکزی ویروس Corona بزودی صادر می شود. ” صادر می شود

محصولات کرونا را به ایران صادر کرد

دکتر سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از صادرات ماسک به دانمارک خبر داد و گفت: “فلسفه ای که این ستاد را تشکیل می دهد برای حل مشکلات روزمره است و ستاد نانو از ابتدا گام های بزرگی برداشته است.” .

وی در ادامه با اشاره به مسائل صادراتی در سالهای اخیر افزود:

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا