پزشکان نسل جدید باید در خدمت به مردم از یکدیگر پیشی بگیرند

پزشکان نسل جدید باید در خدمت به مردم از یکدیگر پیشی بگیرند

شبکه/ خراسان رجبی این را رئیس دانشگاه پزشکی ایران در مورد خدمات پزشکان در دوران دفاع سئونگ سو گفت. درست مانند فداکاری هایی که در زمان شیوع کرونا انجام شد.

علیرضا مرندی با تاکید بر لزوم خدمت به همه اقشار جامعه گفت: دکتر شهید خوارزمی الگوی خوبی در این زمینه است. او به ارائه خدمات به بیماران حتی در مناطق حاشیه نشین مشغول بود. مقام معظم رهبری همواره بر خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر در عرصه های مختلف از جمله حوزه سلامت تاکید داشته اند.

وی در ادامه گفت: خداوند دکتر است. به شهدای خوارزمی و سلامت اجر بی بدیل داده است. باشد که از این بزرگان فداکاری بیاموزیم و به کسانی که در حوزه تخصصی خود هستند خدمت کنیم.

نماینده فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: در طول 8 سال دفاع سئونگ سو، پزشکان از مجروحان و جانبازان در خط مقدم و پشت خط مقدم در سراسر کشور مراقبت کردند.

مرندی بیان کرد: در سال های اخیر به سلامت روحی و روانی توجه بیشتری شده است. از روحانیون خود می خواهیم به زبان ساده تر به ما بیاموزند که چگونه سلامت معنوی خود را تقویت کنیم تا بتوانیم این آموزه ها را به شاگردان و بیماران خود نیز برسانیم.

رئیس انجمن علوم پزشکی ایران افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا به همه دستور داده شد که خود را ایزوله کنند و در خانه بمانند. آنها نیز دلاورانه در کنار تخت های بیمار ظاهر شدند و تا بهبودی تلاش کردند.

مرندی گفت: سلامتی نعمت بزرگ خداوند است و ما باید همواره قدر این موهبت الهی را بدانیم و به توصیه بزرگان و مقام معظم رهبری عمل کنیم تا واکسیناسیون کرونا به موقع تکمیل و تکمیل شود. تلاش خادمان در حوزه سلامت به نتیجه مطلوب مطلوب خواهد رسید. رهبری آنها با اطلاعیه های رسانه ای واکسینه شد. همچنین از مردم انتظار می رود که واکسیناسیون خود را پیگیری کنند.

وی در خصوص تدریس اساتید پزشکی گفت: معلمی پیشه پیامبری است و گروه معلمان نیز از اساتید پزشکی هستند. آنها با آخرین دانش روز دنیا به کلاس درس می روند و به دانش آموزان می آموزند که چگونه علاوه بر پزشکی به مردم نیز خدمت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا