اقتصادی

پروژه تجدیدپذیر ۱۱ میلیارد دلاری در صحرای کوبوچی استارت خورد

چین یک پروژه انرژی تجدیدپذیر 80 میلیارد یوان (11 میلیارد دلار) را در صحرای کوبوچی برای تولید انرژی پاک و دستیابی به اهداف آب و هوایی راه اندازی کرده است.

به گزارش شبکه، گروه سه دره چین، یکی از دو توسعه‌دهنده این پروژه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پروژه پس از تکمیل ظرفیت ۱۶ گیگاوات برق خواهد داشت و می‌تواند سالانه ۴۰ میلیارد کیلووات ساعت برق را تامین کند. پکن و تیانجین و برق را به هاروی می فرستد و بیش از نیمی از این برق به برق پاک تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری دولتی شین هوا، این تاسیسات بزرگترین پروژه تجدیدپذیر جهان در یک منطقه بیابانی خواهد بود که 8 گیگاوات برق خورشیدی ارتقا یافته، 4 گیگاوات برق بادی و 4 گیگاوات زغال سنگ برای پاسخگویی به اوج تقاضا ارتقا یافته است. تولید برق حرارتی را شامل می شود.

پایگاه انرژی پاک بخشی از برنامه چین برای ساخت 450 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر به ویژه در منطقه وسیع داخلی آن است و این کشور ماه گذشته اعلام کرد که ساخت 95 گیگاوات ظرفیت در فاز اول را آغاز کرده است. چین قصد دارد تا سال 2030 تا 1200 گیگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی نصب کند.

گروه Tri Gorges زمان تکمیل این پروژه را اعلام نکرده و تنها اعلام کرده است که فاز فعلی ساخت شامل 1 گیگاوات ظرفیت خورشیدی با ذخیره انرژی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پایگاه انرژی یکی از 22 پروژه انرژی تجدیدپذیر است که توسط Terry Gorges آغاز شده است. مجموع ظرفیت برنامه ریزی شده این پروژه 19.6 گیگاوات با سرمایه گذاری 101 میلیارد یوان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا