پرورش سلول‌های مغز با بازی رایانه‌ای

بر اساس یک گزارش شفاف، محققان یک استارتاپ بیوتکنولوژی به نام “Cortical Labs” اولین نمونه از فرآیندی را نشان داده اند که به مغزهای کوچک انجام فعالیت های هدفمند را آموزش می دهد.

پرورش سلول‌های مغز با بازی رایانه‌ای

برت کاگان، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: این سلول ها می توانند اطلاعات را از منابع خارجی دریافت کرده، پردازش کنند و سپس به صورت واقعی پاسخ دهند.

در این آزمایش که به “DishBrain” معروف شد، 800000 سلول مغزی کشت شد. در این آزمایش، محققان سلول‌های موش (مشتق‌شده از سلول‌های بنیادی) و سلول‌های بنیادی انسان را روی الکترودهای متصل به یک بازی تنیس روی میز قرار دادند. پالس های الکتریکی ارسال شده به عصب نشان دهنده موقعیت توپ در بازی است.

در مرحله بعد، الکترودها راکت را بر اساس سیگنال های اعصاب روی پایه کامپیوتر به بالا و پایین حرکت دادند. DishBrain یک سیگنال عمیق و یکپارچه با بازخورد دریافت کرد که به طور موثر در هنگام برخورد راکت به توپ یک محرک ایجاد می کند.

محققان بر این باورند که سلول‌های کشت‌شده به قدری ابتدایی هستند که ناخودآگاه هستند و این آزمایش نشان داده است که آنها یک بازی را در کمتر از پنج دقیقه در شرایط کنترل‌شده یاد می‌گیرند.

سلول های کشت شده پس از 20 دقیقه در بازی پنگ مهارت بیشتری پیدا کردند. محققان نشان می دهند که این نشان می دهد که سلول ها مشغول سازماندهی مجدد، توسعه شبکه ها و یادگیری هستند.

کاگان در این باره می گوید: ما روش کار را تغییر داده‌ایم، و این در واقع با عملکرد آن به عنوان یک سیستم پویا سازگار است.

تحقیقات آینده DishBrain شامل بررسی چگونگی تأثیر مواد مخدر و الکل بر توانایی سلول های کشت شده برای بازی تنیس روی میز خواهد بود.

کاگان امیدوار است که DishBrain یا نسخه آینده بتواند درمانی برای بیماری هایی مانند آلزایمر ارائه دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا