پایان سوداگری در تولید و توزیع لوازم یدکی قاچاق
سخنگوی وزارت تجارت، صنعت و نیرو با اشاره به اینکه فرصت ثبت شناسه کالا و کد رهگیری 53 قطعه یدکی از 24 مردادماه به پایان رسیده است، تاکید کرد: همچنان معامله افراد و اموال ادامه دارد. پایان تولید و توزیع لوازم یدکی قاچاق و غیر استاندارد.
به گزارش شبکه، از امروز (شنبه 24 مردادماه) فرصت ثبت شناسه کالا و کد رهگیری 53 لوازم یدکی به پایان می رسد و از این روز عرضه لوازم یدکی و لوازم یدکی خودرو بدون شناسه آغاز می شود. ممنوعیت خواهد بود؛ بر این اساس «کد نقش» فعالان حوزه لوازم یدکی و قطعات خودرو باید در سامانه جامع معاملات ثبت شود.
شناسایی قطعات و قطعات یدکی و تنظیم بازارهای تولید، واردات و توزیع می تواند از تکرار تجربه تلخ گذشته جلوگیری کند. طرحی برای شناسایی تجربی کمک فنرها و باتری های خودرو در مرحله اول کارایی تبدیل شد لوازم یدکی و قطعات خودرو 53 قلم نیز از 15 مرداد 1401 حق توزیع بدون شناسه کالا را ندارند و تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع کنندگان برای ادامه فعالیت باید کد نقش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. در غیر این صورت فعالیت آنها غیرقانونی بوده و بازرسان با متخلفان برخورد خواهند کرد.
این 53 مورد عبارتند از:
بدون شناسنامه عرضه می شود قطعات یدکی درج شده در طرح مصداق بارز قاچاق است.
امید قالیباف – سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت – با توجه به این موضوع (ممنوعیت عرضه بدون شناسایی قطعات یدکی و قطعات خودرو) به شبکه ارائه شد: مشاهده طرحهایی که پس از این تاریخ بازرسان در سطح عرضه شناسایی نمیشوند، در طبق قانون قاچاق محسوب می شود و نسبت به جمع آوری اقدام خواهد شد.
وی همچنین افزود: تخمین زده می شود 30 درصد از 13 میلیارد دلار بازار لوازم یدکی کالاهای قاچاق و بی کیفیت است که 3 میلیارد دلار آن قاچاق و یک میلیارد دلار آن کالاهای غیراستاندارد است. تولید کردن.
سخنگوی وزارت امنیت با تاکید بر اینکه این گونه قاچاق انبوه و تولید بی کیفیت محصولاتی که با جان انسان ها سروکار دارد به هیچ وجه غیرقابل قبول است، گفت. ادارات امنیتی 13 دولت بزرگ پس از ماه ها جلسات هماهنگی با بیش از 11 سازمان دولتی، اتحادیه های صنفی و سازمان های خصوصی، در مرحله اول باید شناسه و کد رهگیری بر روی 53 قلم لوازم یدکی درج شود که 80 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. مصرف. انجام 15 آگوست. قبلاً شناسه محصول و کد رهگیری شامل باتری و کمک فنر نیز می شد.
قالیباف خاطرنشان کرد: رسانه ملی برای اولین بار با استفاده از مدل متقاعدسازی تعاملی برای ساماندهی یکی از پیچیده ترین بازارها، علاوه بر نظارت کامل بر بازار لوازم یدکی برای رفع نقاط ضعف بازار، نتایج را نیز به اطلاع مردم خواهد رساند. نتیجه این مدل جدید ایجاد توافقات خوب بین تولید کنندگان و توزیع کنندگان است که اجرای برنامه ها را آسان می کند.
این مسئول از وزارت ایمنی قطعات یدکی موجود در بازار را به چهار دسته قاچاق غیرمجاز، داخلی و وارداتی تقسیم می کند که کالایی وجود دارد. واحدهای عرضه کننده می توانند با تایید کمیته فنی اتحادیه مربوطه به مدت یک هفته از طریق سامانه جامع معاملات شناسه کالا تهیه کنند.
مرحله دوم ساخت افترمارکت یدکی شامل 150 قلم کالا می باشد.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجرای فاز دوم ساماندهی بازار یدکی را شامل 150 قلم کالا دانست که پس از تکمیل فاز یک راه اندازی می شود. بازار قطعات یدکی به ازای هر قطعه 4 میلیارد دلار خواهد بود. شما باید از این فرصت به خوبی استفاده کنید. در عین حال یکی دیگر از اهداف اصلی ساماندهی بازار لوازم یدکی، به روز رسانی استانداردها است. به دلیل عدم شفافیت در این بازار، حدود 50 سال است که استانداردهایی منتشر نشده است، زیرا این موضوع آلودگی هوا و همچنین مسائل ایمنی خودرو را تحت تأثیر قرار می دهد.
گالیواف پیش بینی کرد: بازار قطعات یدکی شاهد یک تغییر اساسی در سطح عرضه خواهد بود و از شکل سنتی فعلی خود به روش های جدید و قابل کنترلی مانند فروش از طریق هایپرمارکت لوازم یدکی یا شبکه مجازی تغییر خواهد کرد.
5.3 میلیون خودرو و 9 میلیون موتور سیکلت اسقاط می شود.
وی با اشاره به فرسودگی خودرو گفت: تخمین زده می شود که در حال حاضر 3.5 میلیون خودرو و 9 میلیون موتورسیکلت در ضایعات استفاده می شود. نظارت بر بازار قطعات یدکی به بخش کمک می کند تا مکانیسم های تشویقی برای دفع را ایجاد کند.
سخنگوی وزارت ایمنی در پایان با بیان اینکه مصرف کنندگان می توانند از طریق سامانه احراز هویت نسبت به خرید محصولات اطمینان داشته باشند، توصیه های زیر را توصیه کرد: لوازم یدکی غیر استاندارد و قاچاق بدون حمایت مصرف کننده قابل حذف نیست. لذا وزارت ایمنی از کلیه مصرف کنندگان لوازم یدکی درخواست می کند لوازم یدکی و لوازم یدکی را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایند.
انتهای پیام