علمی و پزشکی

پادتن کرونا تا یک سال پس از ابتلا در بدن باقی می‌ماند

طبق مطالعه اخیر در ایالات متحده ، آنتی بادی های کرونا تا یک سال پس از بیماری کوید -19 در بدن انسان باقی مانده و قابل تشخیص هستند.

به گزارش شبکه ، در این آزمایش از 250 بیمار سابق Covid-19 نمونه خون گرفته شد و کارشناسان دریافتند که اجساد تمام بیماران بستری قبلاً در بیمارستان و 95 درصد بیمارانی که به بیمارستان مراجعه نکرده اند دارای آنتی بادی تاج هستند.

پزشکان می گویند سطح آنتی بادی در بدن به سن و درجه قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا مربوط است و افراد بالای 65 سال با بیماری شدید کرونا 19 سطح آنتی بادی بیشتری دارند.

با این حال ، مطالعات اخیر نشان می دهد که افراد زیر 65 سال مبتلا به اشکال خفیف بیماری که بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان قادر به بهبودی بودند ، سطح آنتی بادی پایین تر و متنوعی دارند.

متخصصان می گویند این واکسن از افرادی که قبلاً از کوید 19 خفیف رنج می برند بیشتر از آنتی بادی های طبیعی بدن است ، محافظت می کند.

در مطالعه ای بر روی 250 بیمار ، 58 نفر قبلاً در بیمارستان بستری بودند و 192 نفر در خانه با علائم خفیف بهبود یافتند.

یافته های جدید در مجله پزشکی medRxiv منتشر شده است.

طبق گزارش یورونیوز ، یک مطالعه قبلی در مورد سطح آنتی بادی در بیش از 30،000 شهروند ایسلندی نشان داد که بیش از 90٪ افراد آلوده به ویروس کرونا باعث افزایش سطح آنتی بادی های بیماری Covid-19 در بدن خود تا 4 مورد پس از عفونت شده است. بعد از چند ماه ثابت می ماند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) به افرادی که واکسینه شده اند ، هشدار داده است که علی رغم خطر کم ابتلا به کرونا 19 ، می توانند ویروس را بدون هیچ گونه علائمی منتقل کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا