ورزشی

پاداش میلیاردی AFC برای قهرمان ایران!

به گزارش خبرگزاری شبکه؛ نخستین دوره از مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا، شهریور ماه سال جاری آغاز خواهد شد. این رقابت‌ها قرار است با حضور 22 تیم برگزار شود و خاتون بم، قهرمان لیگ برتر زنان ایران هم به عنوان نماینده فوتبال زنان ایران در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

به نقل از ورزش سه اما نکته قابل توجه این است که مطابق اطلاعات درز پیدا کرده، تنها حضور در مرحله گروهی این مسابقات برای هر تیم جایزه 100 هزار دلاری به همراه خواهد داشت و در صورت پیشروی هر کدام از تیم‌ها، طبیعتا این جوایز نیز افزایش پیدا می‌کند!

رقابت خاتون با 13 تیم برای حضور در مرحله گروهی

همانطور که در ابتدای این گزارش گفته شد؛ این مسابقات با حضور 22 تیم برگزار خواهد شد اما قبل از مرحله گروهی، چهارده تیم ابتدا در مرحله مقدماتی با یکدیگر قرابت خواهند داشت. مطابق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، قهرمانان هشت کشور برتر آسیا بر اساس رنکینگ برترین تیم‌های ملی زنان آسیا، یعنی قهرمان لیگ‌های ژاپن، کره شمالی، استرالیا، چین، کره جنوبی، ویتنام، فیلیپین و چین تایپه به طور مستقیم وارد مرحله گروهی خواهند شد اما با توجه به قرارگیری تیم ملی زنان ایران در جایگاه دوازدهم آسیا، نماینده ایران وارد مرحله مقدماتی خواهد شد تا برای کسب جواز حضور در مرحله گروهی تلاش کند.

در این مرحله، خاتون بم باید با قهرمانان 13 کشور رقابت کند. قهرمان لیگ‌های تایلند، ازبکستان، میانمار، هند، اردن، لائوس، هنگ کنگ، مالزی، نپال، امارات متحده عربی، سنگاپور، بوتان و عربستان صعودی در مرحله مقدماتی رقیب خاتون خواهند بود که البته در 3 گروه چهار تیمی به رقابت خواهند پرداخت. در نهایت سر گروه‌های این سه گروه به همراه بهترین تیم دوم، راهی مرحله گروهی خواهد شد و خاتون بم هم شانس بسیار زیادی برای صعود از گروه خود خواهد داشت اما برای بهتر نظر دادن در این خصوص باید منتظر قرعه‌کشی این مرحله بمانیم تا حریفان نماینده کشورمان مشخص شود.

مراسم قرعه‌کشی این مرحله قرار است روز 27 تیر ماه برگزار خواهد شد و خاتون بم حریفان خود را خواهد شناخت.

جایزه 100 هزار دلاری برای حضور در مرحله گروهی

اما بر اساس اطلاعات منتشر شده، تمام 12 تیمی که موفق به حضور در مرحله گروهی شوند؛ شامل دریافت پاداش حداقلی به مبلغ 100 هزار دلار آمریکا خواهند بود و در ادامه با پیش‌روی بیشتر و حضور در مرحله حذفی این پاداش افزایش پیدا خواهد کرد. در نهایت قهرمان این رقابت‌ها هم به عنوان اولین تیم زنان که فاتح قاره کهن شده است؛ پاداشی معادل 1.3 میلیون دلار دریافت می‌کند!

گفتنی است که با توجه به تجربه خوب خاتون در سال گذشته و فرمت آزمایشی این مسابقات که با رقابت با نمایندگان استرالیا، کره جنوبی و ازبکستان همراه بود؛ امکان حضور خاتون در مرحله گروهی و در جمع 12 باشگاه برتر آسیا اصلا کم نیست و این تیم می‌تواند این پاداش 100 هزار دلاری را دریافت کند.

257 251

گروه تحریریه مطالب ورزشی

با استفاده از روحیه‌ی خوش‌سبک و پویا، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی جذاب و خواندنی در مورد رویدادها و تمام جنبه‌های هیجان‌انگیز ورزش می‌پردازم. همراه با من باشید و دنیای ورزش را با انرژی و اشتیاق بشناسید.
دکمه بازگشت به بالا