اجتماعی

ورود دو رام قطار ملی به روی ریل متروی تهران تا پایان سال

مدیرعامل شرکت متروی تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت قطار ملی توضیحاتی ارائه کرد.

مسعود درستی در گفت‌وگو با شبکه، در مورد سرانجام ساخت قطار ملی در متروی تهران با تأکید بر اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری و متروی تهران در سالهای قبل توافقی پیرامون ساخت قطار ملی داشتند که بر این اساس با همکاری شرکت‌های دانش بنیان ایرانی نهایتا قطار ملی مترو در سال ۱۴۰۰ آماده شد، گفت: اما بعد از ساخت این سوال مطرح شد که آیا این قطار از نظر ایمنی جوابگو است یا خیر؟ که برای حل این مسئله مشاور خارجی در کنار کارشناسان ایرانی در جریان فرآیند تولید،‌ مشاوره،‌ کنترل و… قرار گرفت.

ورود قطار ملی در مسیرهای پرتردد در تهران پس از ۵۰ هزار کیلومتر سیر ایمن 

وی ادامه داد: گاها برای برخی از آزمون ها زمان زیادی صرف شد و نهایتا در سال ۱۴۰۲ قطار ملی مترو توانست بعد از گذراندن موفقیت آمیز همه تست‌ها،‌ تأییدیه نهایی را اخذ کند و مشاور خارجی بر روند تولید قطار ملی مترو صحه گذاشت و در حال حاضر قطار ملی در خط متروی پرند در حال تردد است، البته قطار ملی باید بر اساس پروتکل‌ها ۵۰ هزار کیلومتر سیر ایمن داشته باشد تا بتوانیم این قطار را وارد مسیرهای پرتردد کنیم.

اختصاص بودجه از سوی دولت برای تولید انبوه قطارملی

درستی با تأکید بر اینکه دولت برای تولید انبوه قطارملی بودجه در نظر گرفته که در حال فعال سازی آن هستیم، ادامه داد: یک قرارداد برای تولید ۱۱۳ واگن ملی مترو در جریان است که  قطعا مجددا از توان شرکت‌های دانش بنیان برای پروژه قطارملی بهره خواهیم گرفت.

مدیرعامل شرکت متروی تهران اظهار کرد: در حال حاضر دو رام قطار ۷ واگن نیز در حال ساخت است تا در صورت جاری شدن قرارداد قطارملی مجبور نباشیم که از نقطه صفر آغاز کنیم یعنی به عبارت دیگر دو رام قطار ملی دیگر به جز قطاری که در حال حاضر در خط متروی پرند فعال است تا پایان سال وارد مدار می‌شود.

انتهای پیام 

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر نقش جوانان در تغییرات اجتماعی و ساختار اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا