ورود دادگستری به موضوع مدیریت آب در عنبرآباد/ لزوم توزیع عادلانه آب در جنوب استان کرمان

ورود دادگستری به موضوع مدیریت آب در عنبرآباد/ لزوم توزیع عادلانه آب در جنوب استان کرمان

به گزارش خبرگزاری شبکه ؛ علیرضا سالاری در جریان بازدید از روستای “لرد میدان” از توابع بخش مرکزی شهرستان عنبرآباد واقع در جنوب استان کرمان، افزود: متاسفانه در حوزه مدیریت آب شاهد برخی اقدامات غیرکارشناسی هستیم که خسارت‌هایی را به مردم و بیت المال وارد کرده است و به طور یقین به ترک فعل‌های صورت گرفته رسیدگی خواهد شد.

وی بر مدیریت سفره‌های آب‌های زمینی نیز تاکید کرد و گفت: استفاده بی‌رویه از سفره‌های آب‌ زیرزمینی طی سال‌های اخیر خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بخش کشاورزی و محیط زیست وارد کرده است.

رییس دادگستری شهرستان عنبرآباد از مدیران آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی خواست با توجه به اینکه جنوب استان کرمان قطب بزرگ و مهم کشاورزی در کشور محسوب می شود، برنامه ریزی و نظارت بیشتری در بحث مدیریت آب و کشاورزی صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز با اهالی روستای لرد میدان از توابع بخش مرکزی شهرستان عنبرآباد صحبت کردیم و مشکلات کم آبی و خشک شدن چاه‌های آب و همچنین وضعیت کشاورزی این روستا مورد بررسی قرار گرفت.

سالاری بیان کرد: درصورت حل مشکل آب این منطقه مشکل بیش‌ از ۸۰ هکتار از زمین های کشاورزی اهالی منطقه حل خواهد شد و از بیکاری تعداد زیادی نان‌آور خانواده نیز جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد سازمان های مربوطه با قید فوریت نسبت به بهبود شرایط موجود و تامین آب مورد نیاز کشاورزان تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

46

دکمه بازگشت به بالا