وابستگی خوزستان به نیروگاه‌های برق آبی کاهش می‌یابد

وابستگی خوزستان به نیروگاه‌های برق آبی کاهش می‌یابد

شبکه/ خوزستان وزیر نیرو با بیان اینکه اتکای خوزستان به نیروگاه های برق آبی کاهش می یابد، گفت: خوزستان باید از نظر نیروگاهی تقویت شود.

همایون حائری امروز ۱۹ آبان در همایش بررسی شبکه برق شهرستان‌های شوش و کرخه در شوش گفت: خشکسالی مشکلاتی را ایجاد می کند.

به گزارش شبکه، وی افزود: برق خوزستان وابستگی شدیدی به نیروگاه های آبی دارد که مانند امسال مشکلات خشکسالی ایجاد می کند و برای رفع این مشکل نیروگاه های آبی را حفظ کنیم و به ویژه نیروگاه های جدید در شمال احداث کنیم. برو خجستان

معاون وزیر انرژی برق و نیرو گفت: وابستگی خوزستان به نیروگاه های برق آبی رو به کاهش است. خوزستان از نظر نیروگاهی نیاز به تقویت دارد. در برنامه وزیر نیرو برای ایجاد بیش از 35 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید طی چهار سال آینده، خوزستان نقش و جایگاه ویژه ای دارد و نقش بسزایی دارد.

حائری گفت: تصمیم مهمی برای توسعه زیرساخت های صنعت برق در منطقه اتخاذ شد. این نیرو برای شروع عملیات عمرانی به خوزستان ارسال می شود.

وی ادامه داد: احداث این پست تاثیر زیادی در پایداری شبکه برق شمال خوزستان و تکمیل رینگ 400 کیلوولت منطقه خواهد داشت.

حائری گفت: احداث نیروگاه 42.5 مگاواتی از دیگر مصوبات امروز است که با همکاری فرماندار شوش زمین مورد نیاز تامین و مراحل ساخت نیروگاه آغاز می شود.

معاون وزیر نیرو گفت: همچنین قرار است خط دوم ترانسفورماتور 132 کیلوولت هفت تپه توانا برای تقویت این پست برای نصب ترانسفورماتور دوم پست آهودشت نصب شود.

وی همچنین گفت: تا هشت ماه آینده کابل های خودنگهدار در شبکه های فشار متوسط ​​شهر شوش نصب می شود و شهر کرخه نیز در نظر دارد کابل های خود نگهدار را تکمیل کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا