اقتصادی

هکرها ۲۶۰ میلیون دلار رمزارز مسروقه را پس دادند

هکرها یا هکرهای بزرگترین سرقت ارزهای رمزنگاری شده یک سوم ارزهای رمزنگاری شده به ارزش 600 میلیون دلار را به سرقت برده اند.

به گزارش شبکه ، Poly Network ، یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز که مبادلات نقطه به نقطه را تسهیل می کند ، هک را در توییتر اعلام کرد و جزئیات کیف پول دیجیتالی که توکن ها به آن منتقل شده اند را شرح داد.

به گفته تحلیلگران بلاک چین ، ارز رمزنگاری شده در این کیف در زمان اعلام سرقت Playnet بیش از 600 میلیون دلار ارزش داشت.

سپس شبکه پلی استیشن اعلام کرد که اقدامات قانونی را انجام می دهد و از هکرها می خواهد که دارایی های سرقت شده را به آدرس دیجیتالی این پلتفرم بازگردانند.

به گفته Ramzarz و Elliptical ، که رکوردهای بلاک چین را دنبال می کند ، تا پایان بعد از ظهر حدود 258 میلیون دلار توکن سرقت شده بازگردانده شده است. تام رابینسون ، بنیانگذار بیضوی ، گفت که این اقدام می تواند به دلیل فاجعه پولشویی گسترده باشد.

PLN جزئیاتی در مورد بازگشت برخی از پول های سرقت شده ارائه نکرد. هیچ تحقیقات رسمی در مورد محل یا سرقت این پلتفرم در دست نیست.

مبلغ سرقت شده در سرقت معادل سرقت 530 میلیون دلار ارز دیجیتال از صرافی ژاپنی کوین چک در سال 2018 است. Gox مستقر در کوهستان توکیو در سال 2014 با از دست دادن 500 میلیون دلار ارز دیجیتال ورشکست شد.

آخرین حمله در حالی صورت گرفت که ضررهای ناشی از سرقت ، هک و کلاهبرداری های مالی غیرمتمرکز (DeFi) به بالاترین حد خود رسید و ریسک سرمایه گذاری در این بخش را افزایش داد و توجه نهادهای نظارتی را به خود جلب کرد.

پلتفرم های DeFi تراکنش های مالی را معمولاً در قالب ارزهای رمزنگاری شده بدون نظارت بانک ها و صرافی ها امکان پذیر می کند. این بخش طی سال گذشته رشد چشمگیری داشته است و این پلتفرم ارزهای رمزپایه ای به ارزش بیش از 80 میلیارد دلار مبادله می کند.

به گفته رابینسون ، هکر یا هکر مسئول سرقت با ارسال پیامی درخواست کمک مالی به همراه پول برگشت داده شده را کرده است.

طبق گزارش Cypress Trace ، پول های سرقت شده از سرقت از ژانویه تا جولای 474 میلیون دلار از کل ضرر بخش DeFi فراتر رفته است.

به گزارش رویترز ، طرفداران DeFi می گویند این بخش به افراد و مشاغل دسترسی رایگان به خدمات مالی را می دهد. با این حال ، این بخش به دلیل خلأهای فنی و ضعف های کد در بسیاری از سیستم عامل ها ، مورد غفلت و آسیب پذیری هکرها و سارقان قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا