هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

از شنیدن اینکه این روزها هواوی در حال ورود به قلمرو جدیدی است تعجب نکنید. این شرکت قصد دارد از فرمول های موفقی که در صنایع ارتباط از راه دور و تلفن های هوشمند و همچنین سایر صنایع استفاده می شود ، استفاده کند. این فرمولی است که مبتنی بر نوآوری مداوم است و هزینه های زیادی را صرف تحقیق و توسعه می کند. اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سه منطقه با فناوری پیشرفته است که هوآوی اخیراً وارد آن شده است.

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

موتور آینده ، موتور الکتریکی

بزرگترین تغییر در صنعت خودرو در سالهای اخیر محبوبیت وسایل نقلیه الکتریکی است. خودروهای این نوع چندین سال است که توانایی رقابت با اتومبیل های بنزینی را ندارند و از شارژ ، سرعت و قدرت کم برای استفاده بسیار محدود هستند.

باتری های مورد استفاده در موتورهای الکتریکی اتومبیل

با این حال ، به لطف ورود پدیده “تسلا” به صنعت خودرو طی یک دهه گذشته ، ما با یک خودروی الکتریکی با تکنولوژی پیشرفته روبرو هستیم که با هر بار شارژ در همان سطح کار می کند و بسیار برتر از خودروهای بنزینی است. البته آینده به خودروهای الکتریکی تعلق دارد و در واقع خودروهایی که از سوخت های جایگزین استفاده می کنند.

در چنین شرایطی ، هواوی اولین موتور الکتریکی را به نام Drive One راه اندازی کرد و طبق شواهد ، مشخصات بهینه بسیاری وجود دارد. این موتور از 7 قسمت شامل “میکروکنترلر” (MCU) ، موتور ، کاهنده جریان ، مبدل برق DC ، شارژر ، واحد توزیع نیرو و واحد مدیریت باتری تشکیل شده است. این اولین موتور بیش از حد همگرا در صنعت خودرو است.

این سیستم برای ساده سازی عملیات در سه زمینه طراحی شده است: استقرار آسان ، استقرار آسان و به روزرسانی آسان. این موتور 220 میلی متری فضای کمتری در محور Z اشغال می کند و به 5 متر سیم کشی ، 3 اتصال الکتریکی و 2 لوله آب نسبت به رقبای خود نیاز دارد و هزینه های تولید را در مقیاس تولید انبوه کاهش می دهد.

این موتور در کنار سایر محصولات هواوی قرار دارد که می توانند ماشین های خودران و جاده های هوشمند بسازند.

اتومبیل های خودران از خیال به واقعیت

قبل از راه اندازی موتور الکترونیکی DriveOne ، هواوی از یک پیشرانه اتوماتیک هوشمند به نام AutoSar رونمایی کرد. این ساختار با استفاده از اینترنت اشیا the وسیله نقلیه را به بیشتر اشیا around اطراف خود متصل می کند تا به داده های محلی دسترسی پیدا کند. این داده ها ممکن است شامل ترافیک دقیق ، شرایط آب و هوایی منطقه و اخبار و رویدادهای خاص هر منطقه باشد.

با استفاده از این اطلاعات ، سیستم ناوبری اتومبیل می تواند هوشمندانه مسیری را که برای راننده مناسب است انتخاب کند. با دریافت اطلاعات دقیق و دقیق ، سیستم ناوبری می تواند گزینه های بهتری را برای دستیابی به نتایج بهتر از سیستم های فعلی ناوبری که فقط به اطلاعات ترافیکی متکی هستند ، به کاربران ارائه دهد.

این نتایج با کمک هوش مصنوعی قدرتمند هواوی و الگوریتم های پیچیده و پیشرفته محاسبه و بدست آمده اند. ویژگی مهم دیگر که به کمک این فناوری ها به دست آمده توانایی رانندگی به صورت خودکار حتی اگر ماشین راننده نداشته باشد ، انتظار می رود از ایمنی بیشتری نسبت به شخصی که رانندگی می کند باشد. به این ترتیب ، وسیله نقلیه مسیر ، وسایل نقلیه و سایر موانع خود را کاملاً بررسی می کند و در صورت لزوم پاسخ می دهد.

اما آنچه مسلم است این است که آینده خودروهای الکتریکی خودران خواهد بود. چندین مدل از این نوع خودروها در کشور ما وجود دارد ، اما باید انتظار داشت که در آینده ای نزدیک حضور و استفاده گسترده آنها بیشتر باشد.

2121

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا