اقتصادی

هفته آرام بازار سکه و طلا با اندکی ریزش

بر اساس تحلیل دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت اونس جهانی علیرغم افت بازارهای جهانی در هفته گذشته، از دیروز (پنجشنبه) تا امروز ۱۰۰۰ دلار (حدود یک میلیون وون) افزایش یافت. 20; با این حال، بازار داخلی سکه و طلا به دلیل کاهش شدید تقاضای بازار و افت اولیه اونس جهانی اندکی کاهش یافت.

نادر بذرافشان در گفت وگو با شبکه، درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته گفت: با وجود اینکه 8 دلار کاهش را نشان داد، قیمت جهانی طلا از روز گذشته (پنجشنبه) 4 دلار در هر اونس افزایش یافت. بنابراین هفته گذشته در مجموع 4 دلار افزایش یافت.

دبیر فدراسیون طلا و جواهر تهران گفت: این در حالی است که بازار ارز نیز در هفته جاری با نوسانات قابل توجهی در نرخ ارز مواجه شد اما تاثیری بر قیمت طلا نداشت.

وی گفت: هفته های آرام و باثباتی را در بازار داخلی و به طور کلی سکه دیده ام. این هفته یکی از کمترین میزان تقاضا و مبادله در دو ماه گذشته بود. بازار داخلی با کاهش شدید تقاضا برای طلا و سکه و پیشی گرفتن تعداد فروشندگان از خریداران، تثبیت و تثبیت شده است.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص نوسانات قیمت در هفته گذشته گفت: در معاملات آخر هفته گذشته هر قطعه سکه تمام بهار با طرح جدید از 3000 تومان به 3000000 تومان و 30000 تومان کاهش یافت. سکه، نیم سکه و ربع سکه طرح قدیم هر کدام 3 هزار تومان ارزان شده و در آخر هفته سکه قدیم 4 میلیون و 40 هزار تومان، نیم سکه 6 میلیون و 3 هزار تومان و ربع سکه 3 میلیون و 500 هزار تومان است. . هات کوین بدون تغییر در 2 میلیون و 150000 توکن باقی می ماند.

بذرافشان ادامه داد: هر گرم طلای 3 عیار کاهش تنها 150 تن یک میلیون و 3000 تن و هر گرم طلای 5 عیار کاهش حدود 5 تنی تنها 5 میلیون و 3000 تن قیمت دارد. حباب سکه نیز از 40 تا 40 هزار در هفته گذشته نسبت به هفته قبل حدود 40 تا 30 تا 30 هزار کاهش یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا