اقتصادی

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات ۲۱ متهم کلان ارزی

هفتمین جلسه رسیدگی به 18 مورد نقض ارز دولتی در شعبه سوم دادگاه ویژه جرائم سردرگمی و جرائم فساد به ریاست قاضی مسعودی مقدم برگزار شد.

به گزارش شبکه ، در آغاز دادگاه ، قاضی مواد 193 و 194 قانون آیین دادرسی کیفری را خواند و فهمید و فرم دادرسی را اعلام كرد و به وكیل متهم رستمی گفت:

وکیل متهم رستمی گفت: “اگر مشتری متهم به جرم توطئه تحت پیگرد قانونی قرار گرفت ، باید همکاری صورت گیرد و دلایل مثبت شریک زندگی باید جداگانه بیان شود.

متهم قانون تامی افزود: مدارک و شواهد از مؤلفه معنوی جرم بر عهده قاضی کیفری است و اگر متهم قصد ارتکاب جرم را دارد باید قضاوت کنید. این در حالی است که مشتری قصد ندارد به سیستم اقتصادی کشور آسیب برساند.

در ادامه دادرسی ، وکیل رستمی اظهار داشت: متأسفانه جرم و امور حقوقی در این پرونده با یکدیگر در ارتباط هستند.

متهم متهم رستمی گفت: “بین سالهای 1994 تا 1995 اختلافات ارزی زیاد نبود و اختلاف نرخ ارز در سال 1997 افزایش یافته است.” استانداردها باید بر اساس سالهای 94 و 95 باشد.

با ادامه دادرسی ، قاضی به وکیل رستمی چگینی گفت: “در سخنرانی شما با صلاحیت دادگاه مخالفت کردید که این امر رد شد.” به نظر شما ، موضوع انصراف 20.5.97 به نظر می رسد مربوط به آینده باشد ، اما پرونده تحت بررسی ممکن است مربوط به گذشته باشد. نوسانات ارزی در سال 1997 مربوط به سال 94 و 95 بود.

او اضافه کرد. “در سالهای اخیر افرادی بوده اند که مشکلات ارزی ایجاد می کنند و این موضوع توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تصویب شده است.” در سالهای اخیر بیش از 20 میلیارد دلار معاملات ارزی خارج شده است. در واقع ، تأثیر برخی از جرایم در سالهای آینده آشکار خواهد شد.

یکی دیگر از وکلای رستمی به نام احمدی با تصمیم قاضی به صحنه آمد و گفت: “توصیه هایی برای مدرک لیسانس اغلب خواسته می شود. باید مدرک لیسانس حسابرسی بانکی و جعل و ثبت در بیانیه فردی انجام شود. انجام میدهم.”

“ما می خواهیم اسناد اصلی مورد بحث در جلسه دادگاه قبلی ارائه شود.”

پس از حکم وکیل دادگستری روزا تامی ، قاضی گفت: ما وقتی نمی توانیم آن را پیدا کنیم به متخصص خبر خواهیم داد ، بنابراین در رابطه با تخصص خود اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: “این جرم از طریق پیگرد قانونی یکی از جرایمی که رخ داده است ، تجارت ارز و متهمین علیه قاچاق ارز است.”

قاضی افزود: “جعل اسناد مشتری موضوعی است که ادعای دادستان باید اثبات کند که متهم یا شخص دیگری این سند را جعل کرده است.”

رئیس دیوان تصریح کرد: در بحث ارز واردات و صادرات باید تمایز قائل شود ، در این راستا در هر رای گیری یک تحقیق دقیق انجام می شود ، مثالهایی ذکر می شود و رأی گیری از کار کارشناسان انجام می شود. نتیجه است.

نماینده دادستان پس از دادرسی به وکیل رستمی گفت: “این مهم است که مشتریان تا آنجا که ممکن است در فعالیت های جنایی درگیر شوند.” پرسشنامه را به عنوان تقلبی بیاورید. از مأمور گمرک کرام آباد سؤال کردیم ، وی می گوید هیچ سندی از این گمرکات به دست نمی آید. اظهارات موکل شما در جلسه دادگاه نادرست یا رد شد. مشتری یک حساب کاربری در بانک اکتساد نوین باز می کند. وی اطلاعات مربوط به پرداخت مبلغ 200 میلیارد تومان از حساب شرکت اسد بیگی را دریافت کرد. قیمت خرید 10 میلیارد و 500 میلیون تومانی شرکت هفت تپه در همین حساب 200 میلیارد تومان بود و مشتریان برای انجام تعهدات خود اسناد را جعل کردند.

نماینده دادستان اظهار داشت: مشتریان تعداد موارد ثبت شده برای سفارش خود به خود را کاهش داده اند. در یک مورد ، من 569 مورد را به 3 مورد تبدیل کردم. آقای رستمی ادعا می کند که در بانک مسکن حساب ارزی ندارد و به درخواست بانک مسکن ، مهرداد رستمی چگینی یک حساب ارزی در بانک مسکن داشت. برخی از پولهای ارزی دولتی که در بازار آزاد فروخته می شود به حساب آقای رستمی رفت و او پول های واریزی شده را به حساب وی می دانست.

با انتشار سخنگوی دادستان ، وی گفت: “یكی از نكات مراجعین ما توصیه به آقای اسد بیگی برای تغییر ذینفعان بود.” در همین رابطه ، شرکت جینگ جیانگ جیا نام رستمی را به عنوان ذینفع ذکر کرد که این نیز نامه جعلی است. مشارکت وی در این پرونده بسیار عالی بود. سؤال من در مورد متهم ، شما در مورد شرکت ترکی که به عنوان نماینده معرفی شده ، چه اظهاراتی کردید؟ من این نامه را جعل کرده ام و پرونده های خام اکسل را نیز می توانید در دفتر پیدا کنید.

سخنگوی دادستان با طال لوی متهم صحبت کرد ، گفت: “فکر کردم شما دستگیر نشوید ، جعل می کنید ، فرار کردید ، اما دوباره دستگیر شدید. چرا یک ماه قبل از واریز ارز در حساب خود ، یک حساب بانک اشتهاد نوین افتتاح کردید؟ با جعل خود ، تعهد ، تغییر علاقه و نمایندگی خواهید داشت.

سخنگوی دادستان گفت: “چندین بار اتفاق افتاده است که طبق اطلاعیه سازمان زندان می خواهیم از دیوارهای بلند زندان فرار کنیم و از درختان فرار کنیم.” شما از خیال فرار کرده اید.

با ادامه دادرسی ، قاضی خطاب به وكیل متهم گفت: “هر كس اسناد را جعل كند باید از طریق ذینفع پیگیری شود.” کارشناسان رسمی پزشکی قانونی مجاز به تشخیص جعل نیستند و سازمان ها و گمرک باید پاسخگو باشند.

سخنگوی دادستان در جلسه دادگاه گفت: “رستمی این سند را به همراه چاپگر عرف کرام آباد ارسال کرد.” وی رشوه پرداخت و نامه ای جعلی به نمایندگی از این زن و فاکس به بانک اقتصادی جدید ارسال کرد.

سخنگوی دادسرا به وکیل مدعی العموم طالبی گفت: “من بر اساس این واقعیت که مشتری من کاری اشتباه انجام می دهد و تخفیف قانونی دریافت نمی کنم ، اظهارات دروغین می کنم.” وی در بانک مسکن حساب ارزی نداشت ، اما ثابت کرد که امروز در بانک مسکن دارای حساب کاربری است.

دادستان ادامه داد: Ros69 3 دستور را با فریب 569 ثبت کرد. ما این کار را برای کاهش هزینه ترخیص کالا از گمرک ، از بین بردن ترخیص کالا از گمرک و تعادل ارز برای انجام تعهدات خود انجام دادیم.

نماینده دادستان ادامه داد. رستمی شرکت دریای زئوس را تأسیس کرد ، خواهرش مدیرعامل و جعلی بود. وی ادعا می کند که پسر عموی اسد بیگی امضای خود را جعل کرده و پسر عموی اسد بیگی و اسد بیگی در آن زمان وجود نداشتند. خود رستمی نیز استاد این روند بود و از آن زمان مذاکرات جعلی صورت گرفته است.

پس از اظهارات سخنگوی دادستان ، قاضی به متهم رستمی گفت: او باید برای پاسخ به این سؤال در ایستگاه حضور یابد.

متهم رستمی گفت: من شماره حساب ارزی در بانک مسکن ندارم و از سال 1993 تا امروز در آنجا نبوده ام.

نماینده دادستان گفت: شما یک شماره حساب شخصی در بانک مسکن دارید.

قاضی به متهم افزود: “یک هفته برای اعلام اسناد مالی و اطلاعات تماس وجود دارد.”

متهم رستمی دوباره ماجرای حساب ارزی بانک مسکن را به قاضی مسعودی مقدم تکذیب کرد و به او گفت:

متهم رستمی پاسخ داد: من حساب ارزی شرکت داشتم و می فروختم محصولات ، و در سال 1993 با اسد بیگی مشارکت خود را آغاز کردم.

سخنگوی دادستان گفت: “این تحقیقات منجر به وضعیت بد مالیاتی شد و ناگهان این وضعیت از پایین به آسمان لمس کرد.” رد عمل شماست.

در این مرحله ، قاضی به متهم اسد بیگی گفت: “او باید در پاسخگویی به سؤالات باشد.”

متهم اسد بیگی اظهار داشت: “متأسفانه اعترافات متهم در هنگام بروز هرگونه رویداد یا تعامل به خواب می رود یا غایب است. اگر هفت تپه را خریداری کردیم به شدت مورد حمله قرار گرفتیم.”

متهم اسدبیگی اظهار داشت: “ما با آقای رستمی به بانک اشتهاد نوین رفتیم و یک حساب کاربری باز کردیم. ما قبلاً با رستمی کار می کردیم و MDF را برای ما وارد می کرد. مردی به نام دوستی به نام رستمی من کار را انجام می دادم ، مجبور شدم یک کار واسطه را انجام دهم ، اما متاسفم.

اسد بیگی گفت: “کل داستان 380 میلیون دلار و درآمد کل 38 میلیارد تومان است ، یعنی حقوق هفت تپه برای یک ماه است. من سیستم اقتصادی را قطع کردم و 38 میلیارد تومان جریمه کردم. محکوم نشده است. “

سخنگوی دادستان در هنگام رسیدگی به جلسه دادگاه به اسد بژ گفت: آیا بانک اقتصاد نوین به وضوح تعهد خود را به فرد یا شرکت دریای زئوس می داند؟

متهم اسدبیگی گفت: این مربوط به شخصی است که حساب ارزی اش رفت و سود کرد.

سخنگوی دادستان گفت: “نخست وزیر مسئولیت گرفتن ارز دولتی و انجام تعهدات با اسناد جعلی را بر عهده دارد.”

متهم اسدبیگی گفت: “من می دانستم که او با بانک اقتصاد جدید همکاری می کند ، اما این ارز برای من نبود و متعلق به همان شرکت بود.”

قاضی علیه اسدبیگی ، “ارز را گرفتی؟”

اسدبیگی پاسخ داد. من هیچ تماسی دریافت نکرده ام و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است و هیچ جعلی صورت نگرفته است.

قاضی به متهم اسدبیگی گفت: “آیا شما یک حساب در بانک لس کامی در بانک مسکن باز کرده اید؟”

اسدبیگی پاسخ داد.

سخنگوی دادستان به متهم اسدبیگی گفت: “سوئیفت نامه ای را ارسال می کند که به آنها اطلاع می دهد که دریای زئوس این شرکت را به یک شرکت خارجی تبدیل می کند.” مشکل این است که چرا آقای کالزاده این نامه را برای تغییر نام ذینفع نوشت.

متهم اسدبیگی از پاسخ روشن خودداری کرد.

سخنگوی دادستان بار دیگر از متهم اسد بژ خواست تا توضیح دهد که چرا آقای کالزاده برای شما نوشت.

متهم اسدبیگی پاسخ داد: من نماینده بانک اگستاد نوین بودم ، باید این نامه را بررسی كنم ، هیچ اطلاعات اضافی در این باره در دست نیست.

قاضی با اشاره به متهم اسدبیگی گفت.

متهم اسدبیگی پاسخ داد. من یک عامل هستم

پس از جلسه دادگاه ، مظنون ، Kahal Zade ، ایستاد و گفت. نخست وزیر اسد بژ 50،000 دلار طبس سلی را می دانست. من در این باره به اسدبیگی گفتم ، اما او گفت ، “کاری نکن.”

طبسولی ، متهم دیگر این پرونده گفت: اولین سند توسط مدیر شعبه نوشته شده است. من تنها کسی بودم که این حادثه را گزارش کردم. در نتیجه بررسی مدارک حمل و نقل ، مشخص شد که این اسناد جعلی بوده است. کالزاده اسناد جعلی را می دانست.

قاضی از متهمان طبسولی خواست تا جعل قبض بار را توضیح دهند.

متهم طبس تنها پاسخ داد: این سند فتوشاپ بود. گواهی اصلی اسکن بود. بعدا فهمیدم که شرکت اسدبیگی در دفتر وی واقع شده است.

در پایان این جلسه دادگاه ، قاضی پایان جلسه دادگاه را ساعت 9 صبح روز 15 ژوئن 2011 اعلام کرد و از ادامه پرونده خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا