اقتصادی

هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف برق

به گزارش شفاف، علی اکبر محرابیان عصر امروز در نشست مشترک با چند تن از مدیران هر دو وزارتخانه از جمله وزیر صلح و مدیرعامل شرکت ملی صنعت و معدن پیگیر نحوه تامین 10 هزار قطعه شد. اضافه کردن مگاوات برق به تفکیک صنعت کشور: 42 درصد از مشترکان، برق مدیریت شده مصرفی در فصل گرم امسال و تقریباً از هر دو مشترک، یک نفر شامل این امتیاز می‌شود.

از زمان آغاز به کار وی در این وزارتخانه، 100 برنامه اجرایی برای تامین 6000 مگاوات برق در تابستان 1401 در نظر گرفته شده است که 95 درصد آن محقق شده و 5 درصد مابقی به دلیل گرانی واردات برق از ترکیه است. .

وزیر نیرو گفت: وعده افزایش 6000 مگاواتی تولید برق طی یک سال با ورود آخرین نیروگاه به شبکه سراسری تا 20 روز آینده به طور کامل محقق خواهد شد.

وی با تشریح مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف از جمله صنایع کشور، افزود: وی گفت: برخلاف چند سال گذشته که نمودار روند مصرف برق کشور صعودی بوده، امسال خوشبختانه این روند کاهشی بوده است.

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو که یک شرکت بزرگ است، تفاهم نامه ای با وزارت نیرو برای ساخت نیروگاه 14 هزار مگاواتی به بالا امضا کرد که 10 هزار مگاوات آن تایید شده است. استان سمنان در هفته‌های اخیر وارد شبکه سراسری شده است، کشور برق‌دار شده و متعهد شده است تا اردیبهشت سال آینده ۱۴۰۰ مگاوات برق اضافه کند.

وی گفت: در حوزه فولاد نیز در دو ماه تابستان 34 و 65 درصد و در پنج ماهه امسال در مجموع 10 درصد رشد داشته ایم.

محرابیان افزود: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان است که چین و هند با رشد 10 درصدی در سال جاری به ترتیب «نیم» و «1.5 درصد» در بخش فولاد خود رشد کردند. با وجود مشکلات فراوانی که دشمنان برای کشورمان ایجاد می کنند، افزایش تولید فولاد ایران باعث افتخار است و باید تحقق این رقم را در این کشور جشن گرفت.

وی همچنین از مدیرعامل توانیر خواست تا در اسرع وقت مجوز اتصال واحدهای صنعتی به شبکه سراسری برق را که پیش بینی می شود 10 هزار مگاوات برق تولید کند، صادر کند.

وزیر نیرو گفت: سازمان مدیریت و حفاظت محیط زیست در خصوص صدور مجوز برای ساخت 10 هزار مگاوات برق صنعتی همکاری لازم را انجام نمی دهد.

وی افزود: در صورتی که احداث نیروگاه صنعتی مورد تایید وزارت نیرو قرار گیرد، مشکلی در تامین آب وجود نخواهد داشت.

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر 17 کارخانه در سراسر کشور داریم که تمامی مجوزهای مربوطه وجود دارد و صنعت می تواند برای تسریع در ساخت نیروگاه ها از آن استفاده کند.

او اضافه کرد: در سال 1401 حدود 20000 مگاوات کمبود برق داشتیم که این رقم در تابستان 1402 با توجه به رشد صنعت و افزایش یک میلیونی کنتورهای برق برای مشترکان می تواند افزایش یابد. ما از این به بعد در حال برنامه ریزی برای کاهش آن هستیم.

یک مقام مسئول در صنعت آب و برق کشور گفت: مشکل ساخت 10 هزار مگاوات برق در صنعت کشور خارج از چارچوب است و اکنون قانون است و باید تکمیل شود.

علی اکبر محرابیان گفت: تامین برق اختصاصی صنعت حدود 50 درصد ارزانتر است و با توجه به تعهد صنعت برای تامین 1400 مگاوات برق تا اردیبهشت 1402، تامین برق کمتر از این میزان ضرر خواهد داشت.

آنقدرساخت نیروگاه 10000 مگاواتی به پایان رسیده است.
وزیر تجارت، صنعت و نیرو در این نشست از برق رسانی منظم و کافی به صنایع در تابستان امسال از وزارت نیرو تشکر کرد. .

رضا فاطمی امین افزود: 29 شرکت تولیدی و صنعتی اعلام کرده اند که آماده ساخت حدود 14000 تا 15000 مگاوات برق هستند که ساخت 10000 مگاوات تایید شده است.

وی همچنین افزایش مصرف برق صنعتی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: برخلاف بخش داخلی، افزایش مصرف در صنعت تابستانی نشانه افزایش تولید است.

وزیر صامت همچنین افزود: طی پنج ماه گذشته امسال شاهد افزایش 10 درصدی تولید فولاد و آلومینیوم و 15 درصد افزایش تولید زغال سنگ بوده ایم که این افزایش ها ادامه خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا