اقتصادی

نیکزاد: عنقریب موضوع برنامه و بودجه تعیین تکلیف خواهد شد

نایب رئیس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره تاخیر دولت در تقدیم بودجه، تاکید کرد: از این رو در راس شهرستان بحث و تبادل نظر می شود و به نتیجه می رسد و به زودی مسائل برنامه و بودجه تصمیم گیری می شود.

به گزارش شبکه، کاظم دلکش، رئیس صومعه سرا و سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با اشاره به مواد 180 و 182 آئین نامه داخلی مجلس با اشاره به گذشت یک ماه از این موضوع، اظهار کرد: این موضوع در دستور کار قرار گرفت. کردستان پس از دوره بودجه: بر اساس اطلاعات ذکر شده، طرح توسعه تا خردادماه و بودجه تا 24 آذر به مجلس ارائه شود. شماره 1 مشکلی نیست [نامه] آیا از دولت محترم لایحه ای برای تمدید شش ماهه یا یک ساله قوانین برنامه هایی که قبلاً تصویب شده است بخواهیم؟

او افزود: همینطور که می شود قانون بودجه تا 2/12 یا 3/12 تصویب می شود که به نفع کشور نیست. از هیات رئیسه مجلس می خواهم در این زمینه به دولت تذکر دهد. الحمدلله همه کسانی که می خواستند رئیس جمهور شوند الان در دولت هستند، بدون آنها چه می شد؟

قانونگذار گفت: لایحه برنامه در راه است و کمتر از یک ساعت دیگر تمدید می شود. لجاجتی که اکنون مطرح می شود، بودجه کشور را با مشکل بیشتری مواجه خواهد کرد.

به گزارش شبکه، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: سياست كلي رهبري ماه شهريور به دولت ابلاغ شد و رئيس افتخاري شوراي ماه شهريور طي نامه‌اي به دولت درخواست كرد برنامه را طبق ابلاغ سياست كلي به مجلس ارسال كند و دولت موافقت كرد. شهریور، آنلاین، آبان و آذر برای ارائه برنامه به دولت زمان ارائه به کنگره اعلام می شود.

وی افزود: چالشی که اکنون وجود دارد این است که دولت باید مجوز گسترش برنامه، ارائه پیشنهاد و تایید نمایندگان را بگیرد. سپس بودجه اعلام می شود و مجلس روند کار را آغاز می کند. نظر رئیس مجلس شورای ملی این بود که چون ابتدا باید طبق اصل 189 طرح ارائه شود، سران نظامی در حال بحث و نتیجه گیری بودند و به زودی موضوع برنامه و بودجه تعیین می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا