علمی و پزشکی

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

به گزارش شفاف ، یک سال و نیم از شیوع ویروس کرونا می گذرد. تاکنون ، بیشتر موارد مربوط به تعداد مرگ ناشی از COVID-19 و وسعت بخش مراقبت ویژه بیمارستان است که این بیماران را درمان می کند.

در آلمان ، جایی که آمار و ارقام هفته ها در حال کاهش است ، وقت آن است که به بهبود Covid 19 نگاه کنیم. کسانی که چندین ماه بهبود یافته اند هنوز از اثرات بیماری رنج می برند و زندگی روزمره آنها را تحت تأثیر قرار داده اند.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت اعلام کرد که انتظار می رود از هر ده نفری که از COVID-19 بهبود می یابند ، یک نفر دچار عوارض طولانی مدت خواهد شد.

آنیا کارلیچک گفت: “به طور متوسط ​​در آلمان حدود 350،000 نفر شرکت می کنند که به نظر من رقم بسیار بالایی است.”

استفان شرایبر ، مدیر موسسه زیست شناسی مولکولی بالینی در کلینیک دانشگاه ایالتی اشلزویگ-هولشتاین ، که در یک کنفرانس مطبوعاتی با وزیر آموزش و تحقیقات صحبت کرد ، گفت که رقم واقعی می تواند بیشتر باشد.

شريبر گفت: “اولين داده ها از يك مطالعه ميان مدت نشان داد كه نسبت افرادي كه از 6 تا 10 ماه پس از بهبودي از بيماري قلبي قلبي رنج مي برند ، دو رقمي است.”

به گفته این متخصص ، تأثیر ویروس کرونا بر روی این افراد چنان شدید است که یا نمی توانند به هیچ وجه کار کنند ، یا اگر این کار را انجام دهند ، نمی توانند به طور م workثر کار کنند و کیفیت زندگی آنها به طرز چشمگیری تغییر می کند. شريبر ميانگين تعداد را حدود 500000 نفر تعيين كرد.

اما چرا برخی از افراد از عوارض طولانی مدت بیماری کرونا رنج می برند و برخی دیگر دچار این عارضه نمی شوند؟

برای پاسخ به این س ،ال ، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 5 میلیون یورو در اختیار مutesسسات تحقیقاتی قرار داده است. به گفته وزیر تحقیقات ، این اولین قدم است زیرا تأثیر طولانی مدت Covid-19 بر سلامت عمومی دولت آلمان را با چالشی جدی مواجه می کند.

استفان شرایبر همچنین تأکید می کند که تعداد مبتلایان به بیماری طولانی مدت بیماری کرونا قلب در آلمان بیشتر از افرادی است که از بیماری های شایع رنج می برند ، بنابراین سرمایه گذاری در مطالعه این موضوع بسیار مهم است و لازم است به سرعت دلایل آن مشخص شود. ممکن

سردرد ، خستگی مفرط ، مشکل در تمرکز و حدود 50 عارضه دیگر در بهبودی کووید 19 شناسایی شده است. محققان در حال بررسی این هستند که چرا بیماران در ماه های پس از آلودگی به ویروس مشکلات جدیدی دارند که بیشتر آنها مربوط به بیماری نیست و در طول بیماری ظاهر نشده است.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان 50 عارضه را “بسیار شخصی و گاه به گاه” توصیف کرد و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است.

به گزارش دویچه وله ، استفان شرایبر گفت این دیگر یک عارضه طولانی مدت کوید نیست ، بلکه خود یک بیماری جدید است. همچنین ، این عوارض مربوط به شدت بیماری کووید نیست. این بدان معنی است که برخی از افراد این عوارض را بروز می دهند ، چه این بیماری شدید باشد یا خفیف.

به گفته محققان ، هیچ دارو یا روش درمانی خاصی برای این عوارض وجود ندارد و در بیشتر موارد ، بیماران ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشند.

کشور دیگری با تجربه مشابه در این زمینه انگلستان است و اکنون کارشناسان و محققان از آلمان در حال آماده شدن برای پاسخ به این سوال در چندین پروژه تحقیقاتی بزرگ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا