اقتصادی

نهضت ملی مسکن یک طرح جهانی است

وزیر راه و شهرسازی که به همراه رئیس جمهور به استان لرستان سفر کرده است، گفت: نهضت ملی مسکن یکی از پروژه های جهانی و بین المللی است.

به گزارش شبکه، زمانی که رستم قاسمی شروع به ساخت دو خانه در استان لرستان کرد، «مسائل مسکن برای جامعه و شهروندان به ویژه افراد کم درآمدی که نمی توانند در حالت عادی خانه دار شوند، بسیار مهم است». اما با اراده مالکان دولت سیزدهم به ویژه اقشار کم درآمد و اجرای قانون جهش تولید مسکن، امکان خانه دار شدن بخشی از جامعه که آرزوی خانه دار شدن در آن بود، فراهم شد.

وی ادامه داد: آنچه دولت در برنامه چهار ساله خود یعنی ساخت چهار میلیون مسکن دارد، یکی از پروژه های بزرگ جهانی و بین المللی است. این طرح ساخت 4 میلیون خانه در چهار سال شاید برای بسیاری غیرقابل باور به نظر برسد، اما قطعا امکان پذیر است. این طرح باید همه دستگاه های کشور شما را داشته باشد. وزارت راه و شهرسازی، همکاران خوب ما از اداره کل استان و کل و همه کسانی که در این پروژه مشارکت دارند مانند ستاد اجرایی و بنیاد مسکن به ویژه پیمانکاران فرعی که در شرایط سخت با ما همکاری می کنند، درخواست کمک می کنند. از این پروژه بزرگ

ارتقای عرضه زمین به میزان 4 میلیون واحد در سال

وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین گام در این پروژه تامین زمین خواهد بود. کما اینکه برای بخش قابل توجهی از این 4 میلیون خانوار زمین تامین شده است.

وی افزود: در مرحله دوم باید ایران را به یک کارگاه ساختمانی بزرگ تبدیل کنیم. بیایید با ساختن 4 میلیون خانه مردم را خانه دار کنیم و رونق اقتصادی کشور را به ارمغان بیاوریم و مشکل اشتغال را حل کنیم. ساخت 4 میلیون خانوار طراوت و امید را برای کشور به ارمغان می آورد و آینده خوبی را رقم خواهد زد.

قاسمی در خصوص مشکل تامین زمین در لرستان گفت: با وجود مشکل جدی تامین زمین امروز در لرستان، تلاش زیادی برای تامین زمین انجام دادیم. حتی در این استان نیز این جاده سخت را طی خواهیم کرد و زمین با سقف پیش بینی شده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز با تلاش همکاران عملیات اجرایی چهار واحد مسکونی در سراسر استان برای امدادرسانی به اهالی لرتان راه اندازی می شود. در فاز بعدی امیدواریم تامین زمین بقیه بخش نیز به سرعت تکمیل شود.

ایجاد شهری جدید در خرم آباد

قاسمی همچنین از ایجاد شهری جدید در خرم آباد امروز خبر داد و گفت: برنامه ما در قلب لرتان است. ایجاد شهری جدید در خرم آباد چرا که این شهر مشکل اراضی دارد و باید شهر جدیدی برای خرم آباد متصور شد که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی گفت: “امروز خوشحالیم که در خدمت مردم فداکار و افتخار آفرین لرستان هستیم، یکی از وعده ها مبنی بر ساخت حدود 80000 خانه در لرستان در مدت چهار سال. 1500 خانه امروز در لر.” ” او اضافه کرد. مرکز استان و شهرستان».

دبیرکل بنیاد مسکن استانداری لرستان امروز در نشستی با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی قول داد مسکن روستایی در استان بازسازی شود. تا پایان سال 1406 تکمیل شد.

مسعود رضایی لرتان را یکی از مناطق پیشرو در مقاوم سازی مسکن روستایی عنوان کرد و افزود: میانگین توانبخشی خانه های روستایی در استان 50 درصد و در استان ها 80 درصد است.

93 هزار نفر در نهضت ملی مسکن لرستان ثبت نام کردند

وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در این سفر اعلام کرد: 93000 لرستانی تاکنون آنها برای بهره مندی از قانون جهش تولید خانگی ثبت نام کردند.

بنابراین گزارش، صبح امروز سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به همراه هیئتی در قالب سفر استانی دولت سیزدهم به استان لرستان سفر کرد. لایشی در بدو ورود به فرودگاه خرم آباد تمرکز برنامه ما در لرستان بررسی موانع و مشکلات است که در تهران چه تصمیمی می توان گرفت و در تهران چه اقداماتی را دنبال کرد تا از بیکاری و رنج بیکاری در لرستان کاسته شود. استفاده کنید و احیا کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا