نقش موزه ارتباطات در دیجیتالی‌سازی فرایندهای پستی

نقش موزه ارتباطات در دیجیتالی‌سازی فرایندهای پستی

در جشن هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس پست جهانی، پست جهانی به سخنرانی رئیس موزه ملی مخابرات در خصوص حفظ میراث دیجیتال در همایش بزرگداشت صدمین سالگرد تأسیس موزه ایران پرداخت. . کمیته ملی موزه ایران (ایکوم).

به گزارش شبکه، اتحادیه جهانی پست گزیده ای از سخنان حسن آمدی درباره میراث دیجیتال و لزوم دیجیتالی شدن موزه های ایران را در استوری اینستاگرامی بازنشر کرد. در 29 آبان 1400 در اجلاس یکصدمین سالگرد موزه های ایران که با همکاری ایکوم ایران، موزه مخابرات و کمیسیون ملی یونسکو در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار شد، موزه ارتباطات یکی از دلایل را ذکر کرد. چرا مردم ارتباط خوبی با موزه ها ندارند؟

وی در سخنرانی خود به مناسبت صدمین سالگرد همایش موزه‌های ایران، استفاده از قابلیت‌های جدید فناوری در مدیریت موزه و حفظ میراث دیجیتال را مورد تاکید قرار داد. ارتباطات مدیر موزه افزایش کمیت اطلاعات موزه برای بازدیدکنندگان را مستلزم خلاصه سازی و ساده سازی دانست و پیشنهاد کرد با دسته بندی اطلاعات و انتقال آن از طریق فناوری های جدید، ارتباط بین اشیاء موزه و مخاطبان بهبود یابد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه دیجیتالی شدن موزه ها گامی مهم در معرفی اشیاء موزه ای و استقبال مخاطبان است، گفت: موزه داران باید با این نوع فناوری ها آشنا باشند و برای ارتباط با آثار و مخاطبان موزه ها برای فناوری های جدید برنامه ریزی کنند.

دبیرکل دفتر ارتباطات اداره کل پست کشور همچنین به نقش موزه ارتباطات در دیجیتالی شدن این فرآیند و اهمیت موزه ارتباطات در کشور طی دو سال گذشته برای همه گیر شدن این بیماری اشاره کرد. ویروس کرونا و اهمیت ترک خانه. ما آن را برای افرادی که به تاریخ علاقه مند و علاقه مند به آن هستند در دسترس قرار داده ایم.

عمیدی ​​بر رویکرد مثبت موزه ملی ارتباطات برای کمک به تقویت و تداوم موزه‌ها به‌عنوان مؤسسه‌های فرهنگی‌ساز و تحقق‌بخشی که تاریخ و فرهنگ کشور را به نمایش می‌گذارد، تأکید کرد. همچنین در این زمینه از جمله تورهای گردشگری و ارسال پست در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پیشرو است.

وی همچنین به همکاری در نوروز و میزبانی تورهای مجازی از 13 موزه ایران اشاره کرد و گفت: این اقدام الگویی برای سایر موزه‌ها برای ایجاد تورهای مجازی در صفحات اختصاصی در قالب شبکه‌های اجتماعی شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا