اقتصادیبرترین های کسب و کار

نقاط قوت و ضعف شاپیفای چیست؟

با پیشرفت فروشگاه های اینترنتی و روی آوردن افراد به خرید اینترنتی هر کسی که یک کسب و کاری دارد سعی کرده تا وارد حوزه تجارت الکترونیک شود و محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برساند. از این رو فروشگاه ساز آنلاین زیادی به وجود آمدند تا نیاز افراد برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی مناسب را برطرف نمایند.در این مقاله سعی داریم تا بهترین فروشگاه ساز ها را مقایسه کنیم و نقاط ضعف و قدرت آن ها را بررسی نماییم. نحوه راه اندازی دراپ شیپینگ از دغدغه‌های اصلی افرادی است که قصد ایجاد یک فروشگاه دارند ولی محصول ندارند.

 

شرکت شاپیفای در سال 2006 به عنوان یک فروشگاه اینترنتی تاسیس شد. با تکمیل و پیشرفت این پروژه به مرور زمان و در سال 2009 شاپیفای برای بار اول یک سیستم API فروشگاهی برای یک APP Store را ارائه کرد که با استفاده از آن برنامه نویسان می توانستند ماژول ها و برنامه های خود را به فروش برسانند. همینطور این API به آنها اجازه می داد که روند فروش را از طریق سایت خود مدیریت کرده و یا یک همکاری در فروش داشته باشند. این مورد را می توان اولین گام بزرگ در پیشرفت آنها دانست.

یکسال بعد از راه اندازی این قابلیت ها و امکانات، گام بزرگ دیگری با ارائه یک برنامه برای آیفون برداشته شد و شاپیفای توانست به یکی از App Store های آیفون تبدیل شود. بعد از این جریان سیستم پرداخت های POS برای خرده فروشی ها در شاپیفای شکل گرفت و سیستم مدیریت فروشگاهی نیز در گام های بعدی به نحوی تکمیل شد که سایت Amazon، برای یک سیستم جایگزین از آن استفاده کرد.

این سیستم که از یک فروشنده تجهیزات اسکی کار خود را شروع کرده بود، سریعترین پیشرفت را در بین تمامی شرکت های کانادا داشت و توانست با نماد SHOP در بورس نیویورک عرضه شود. شاپیفای در وال استریت نیز توانست رشد خوبی داشته باشد.

شاپیفای به صورت Hosted ارائه می شود و شما صرفا از آن یک اکانت خریداری می کنید، این سیستم با استفاده از سیستم توزیع محتوا یا همان CDN ارائه شده، توسط آمازون کار می کند و برای شما یک سرویس تضمین شده را ارائه خواهد کرد تا در صورتی که کاربران شما زیاد باشد، منابع اختصاص یافته به شما را افزایش داده و سایت هیچ وقت با مشکل مواجه نشود.

در این سیستم مدیریت محتوا از مکانیزم پرداخت POS بهره گرفته می شود و وقتی فروشنده یک کالا را به فروش برساند، پرداخت ها از این طریق انجام شده و وجه به حساب شاپیفای فروشنده واریز خواهد شد.

چرا نمی توانیم از شاپیفای در ایران استفاده کنیم

منعی برای استفاده کاربران ایرانی از شاپیفای وجود ندارد و شما می توانید از شاپیفای سایت تهیه کرده و از آن استفاده کنید، اما سیستم پرداخت شاپیفای یک سیستم دلاری و بین‌المللی می باشد که بسیاری از بانک های ایران را تحریم کرده و امکان پرداخت برای بعضی از کاربران وجود ندارد.

بسیاری از کاربران ایرانی برای خرید‌‌های اینترنتی خود حتی با سیستم‌های معمولی درگاه‌های پرداخت و کار با رمز دوم پویا هم مشکل دارند و نحوه کار با سیستم پرداخت های بین‌المللی ممکن است برای آنها پیچیده‌تر باشد. اما گزینه‌های دیگری برای استفاده از شاپیفای وجود دارد.

این سیستم می تواند یک درگاه پرداخت در شاپیفای به شما واگذار کند که در نهایت آن را به یک مستر کارت وصل می کنید. شما می توانید مستر کارت را از فرودگاه های تمامی کشور های همسایه تهیه کنید و یا حتی می توانید از واسط هایی که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند استفاده کنید.

روند کاری شاپیفای چیست

کاربران با مراجعه به سایت اصلی شاپیفای یک اکانت برای خود ایجاد می‌نمایند. بعد از ساخت این اکانت که به کاربر دو هفته اعتبار رایگان می دهد، یک پنل در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت که دامنه خود را به آن متصل کرده و شروع به ویرایش سایت خود می کند.

فروشگاه ساز آنلاین شاپیفای Shopify

شاپیفای یکی از بهترین فروشگاه ساز های موجود است که از نظر کد نویسی بسیار قوی است و در کد های Html و css دست شما را باز گذاشته تا در هر بخشی از فروشگاه خود بتوانید از کد های مورد نظر خود برای استایل دهی استفاده کنید.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد شاپیفای این است که از هر ایده جدید به خوبی استقبال می کند و خیلی سریع خود را به روز می کند. از دیگر امکانات شاپیفای می توان به برقراری ارتباط با آمازون اشاره کرد با این قابلیت شما میتوانید به راحتی کالا های خود را در آمازون به فروش برسانید.

کاربرپسند بودن شاپیفای

فروشگاه شاپیفای یک فروشگاه کاملا کاربرپسند می باشد که این به اصطلاح User Friendly بودن از مزیت های دیگر آن است. شما میتوانید به مدت ۱۴ روز این فروشگاه را به صورت رایگان تست کنید اما پس از آن باید به صورت ماهیانه هزینه استفاده از آن را بپردازید.

سئو فروشگاه ساز آنلاین شاپیفای

پشتیبانی

تیم تخصصی شاپیفای به صورت آنلاین در هر روز هفته به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات و مشکلات شما هستند و شما میتوانید به صورت تلفنی، ایمیل و چت با پشتیبانی ارتباط برقرار نمایید.

مجنتو یکی از منعطف ترین فروشگاه ساز های شناخته شده است که امکانات نا محدودی را در اختیار کاربران قرار می دهد. با این فروشگاه ساز کاربران هرگز احساس محدودیت نخواهند داشت و به راحتی می توانند فروشگاه دلخواه خود را طراحی کنند و به ایده آل خود برسند.

این فروشگاه ساز از واحد های پولی مختلف، انواع محصولات و حتی نرخ های مالیاتی مختلف پشتیبانی می کند. مجنتو دارای ظاهر حرفه‌ای به همراه دسته‌بندی‌ مناسب، تبلیغات، فروش اختصاصی و گروه بندی مشتریان است.

مجنتو از پالاگین ها پشتیبانی می کند و به شما این امکان را می دهد که به راحتی با افزودن پلاگین مورد نظر قابلیت های درخواستی خود را به فروشگاهتان بی افزایید.

کاربرپسند بودن مجنتو

برخلاف شاپیفای مجنتو خیلی کاربر پسند نمی باشد. اما با به روزرسانی های انجام شده در نسخه جدید سعی دارد تا این ضعف خود را برطرف نماید. به طور کلی می توان گفت مجنتو برای افراد حرفه ای تر در زمینه تکنولوژی مناسب تر می باشد چرا که پیچیدگی های خود را دارد.

سئو فروشگاه ساز آنلاین مجنتو

پشتیبانی

در نسخه رایگان مجنتو خبری از پشتیبانی وجود ندارد اما کاربران میتوانند در انجمن های مختلف به دنبال راه حل هایی برای رفع مشکل خود باشند. اما در نسخه پولی آن کاربران میتوانند از پشتیبانی تخصصی تیم مجنتو بهره مند شوند. مجنتو همچنین دوره های رایگان و غیر رایگانی را برگزار میکنند که کاربران میتوانند از آن بهره مند شوند. با مشاهده این مطلب مهارت های مورد نیاز برای Drop shipping را میتوانید آموزش ببینید.

فروشگاه ساز آنلاین WooCommerce

ووکامرس به دلیل راحتی در استفاده بسیار کابرپسند می باشد. اما سطح کاربرپسند بودن آن نسبت به شاپیفای کمتر است چرا که ووکامرس یک افزونه است و باید قبل از استفاده همانند هر افزونه دیگر تنظیم گردد اما باز هم جای نگرانی نیست چرا که تنظیمات چندان پیچیده ای ندارد و در سایت های زیادی آموزش تنظیم آن وجود دارد.با اینکه ووکامرس یک افزونه رایگان است اما برای برخی از امکانات پیشرفته همچون امکانات سئو باید کمی هزینه بپردازید.

سئو فروشگاه ساز آنلاین ووکامرس

ووکامرس به دلیل تعداد کاربران بالا قالب های بسیار زیاد و متنوعی دارد. علاوه بر قالب های فروشگاه شما میتوانید از قالب های وردپرس نیز استفاده نمایید. هزاران قالب رایگان برای ووکامرس طراحی شده است که شما می توانید آن ها را از سایت هایی مانند ThemeForest دریافت کنید. گرچه در ابتدای کار پیشنهاد می شود از قالب پیش فرض خود ووکامرس به نام Storefront استفاده کنید که امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا