نابودی مشاغل انرژی در بحران کرونا

نابودی مشاغل انرژی در بحران کرونا

شرکت های نفت و گاز در سراسر جهان برای مقابله با تقاضای کم رشد شیوع کرونا ، کارمندان خود را کاهش داده اند.

به گزارش شبکه ، اکسون موبیل اخیراً اعلام کرده است که 15٪ از کارکنان خود یعنی حدود 14000 نفر را اخراج خواهد کرد. شورون و رویال هلند شل نیز برنامه های مشابهی را اعلام کردند.

به گفته شرکت تحقیقاتی Ristad Energy ، در مجموع بیش از 400000 شغل نفت و گاز در این سال از بین رفته است که نیمی از آنها محل کار چندین شرکت بزرگ اکتشافی و معروف ترین شرکتهای خدمات میدان نفتی در ایالات متحده است.

ویروس کرونا ویروس بسیاری از اقتصاد جهانی را ویران کرده است ، و انرژی ، مسافرت و مهمان نوازی از صنایع آسیب دیده هستند. شرکت های انرژی در حال حاضر با سود کمتری دست و پنجه نرم می کنند ، به ویژه سودهایی که در شیل آمریکا فعالیت می کنند ، اما مجبور شدند هزینه های خود را دو برابر کنند زیرا سرمایه گذاران برای افزایش سود به شرکت ها فشار می آوردند. .

علاوه بر اکسون ، شورون ، Woodside Petroleum استرالیا و Senvos Energy کانادا از برنامه های خود برای کاهش نیروی کار خود در هفته های اخیر خبر داده اند.

تقاضای جهانی سوخت در بهار بیش از یک سوم کاهش یافته است. مصرف از آن زمان تا حدودی بهبود یافته است ، اما در سطح پایین تری نسبت به سال گذشته باقی مانده است و اقتصادهای بزرگ دوباره اقدامات قرنطینه ای جدیدی را برای جلوگیری از ویروس کرونا انجام داده اند.

رکود اقتصادی در ایالات متحده ، بزرگترین تولید کننده نفت جهان ، شدت گرفت. این کشور بیشترین تعداد قربانیان تاج را دارد و نرخ بیکاری به دلیل همه گیری ، به حدود 8 درصد رسیده است.

وزیر انرژی ایالات متحده ، دن بروت گفت ، بعید است تولید نفت ایالات متحده به زودی بهبود یابد و به رکورد 13 میلیون بشکه در روز در سال 2019 برسد. این رکورد تولید در درجه اول از طریق تکنیک های تخمیر مورد استفاده شرکت های شیل بدست آمده است. صنعت شیل به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار آسیب دیده است زیرا اخراج کارمندان و کاهش هزینه ها برای شرکت های نفتی آسان است.

گیک به یک موضوع داغ در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ایالات متحده تبدیل شد. در حالی که جو بایدن ، نامزد دموکرات ها می خواهد انفجارها را در اراضی فدرال محدود کند ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده از حفاری بیشتر حمایت کرد و گفت که موقعیت بایدن مشاغل انرژی را از بین می برد.

روند ادغام و ادغام شرکت ها برای تعدیل شغل ناکارآمد نبود. شورون قصد دارد حدود 25٪ از کارمندان تازه تأسیس شده نوبل انرژی خود را اخراج کند. شل گفت که بعید است تولید روغن در سال گذشته به اوج خود بازگردد و قصد دارد حدود 10 درصد از نیروی کار خود را کاهش دهد. Senus پس از به دست آوردن انرژی هاسکی ، حدود 10٪ از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد.

در استرالیا ، بیش از 2000 شغل صنعت نفت از ماه مارس ، از جمله مشاغل Exxon و Chevron ، قطع شده است. شرکت گاز Woodside در اوایل ماه اکتبر اعلام کرد که حدود 8 درصد از نیروی کار خود را اخراج خواهد کرد.

محمد بارکیندو دبیرکل اوپک اخیراً ابراز نگرانی در مورد تقاضای کمتر از حد انتظار نفت کرده است ، که احتمالاً تولیدکنندگان بزرگ را مجبور به حفظ محدودیت های موجود در عرضه می کند.

البته همه شرکت ها قهقرا نیستند. پتروچینا ، بزرگترین تولید کننده نفت و گاز آسیا ، از افزایش 350 درصدی سود نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

BP در گزارشی که در اوایل ماه اکتبر منتشر شد ، دو سناریو را برای مصرف جهانی نفت توصیف کرد که سال گذشته به 100 میلیون بشکه در روز رسید. این شرکت اخیراً حدود 50٪ از تیم اکتشاف خود را با تمرکز بر توسعه انرژی های تجدیدپذیر اخراج کرده است.

به گفته رویترز ، وضعیت فعلی بازارهای آتی مورد تقاضا کم است و این نشان می دهد که نفت طی دو سال آینده از 40 دلار در هر بشکه فراتر نخواهد رفت که این امر اشتغال را محدود می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا