بین الملل

میدل‌ایست‌آی: حمله ایران، ضعف اسرائیل را آشکار کرد

به گزارش شبکه پس از گذشت ۶ ماه از جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی، جنگ غزه برای این رژیم به سختی پیش می‌رود و نیروهای صهیونیستی با مقاومت سخت فلسطینیان مواجه شده‌اند و هیچ نشانی از فرار یا محاصره آنها دیده نمی‌شود.

پایگاه خبری «میدل ایست آی» در گزارشی می‌نویسد: «اختلاف نظرات میان نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس‌جمهور آمریکا در حال حاضر علنی شده و او به سرعت در حال از دست دادن افکار جهانی است و اسرائیل تحت ریاست نتانیاهو مطرود به حساب می‌آید.»

به نقل از شبکه این پایگاه خبری مستقر در لندن که به پوشش وقایع غرب آسیا می‌پردازد، در ادامه می‌افزاید: یک بار دیگر اسرائیل نیاز داشت تا مظلوم‌نمایی کند و به این افسانه قدیمی که فرضا در حال مبارزه برای موجودیتش است، چنگ بزند. این بار نتانیاهوی قمارباز زمان را مناسب‌تر دید و بعد از تاسی که ریخت، به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد. ایالات متحده هم می‌دانست نتانیاهو چه می‌کند و سعی دارد آمریکا را به حمله‌ای علیه ایران بکشاند. به همین خاطر است ایالات متحده به ایران مستقیما گفت که ارتباطی با آن حمله ندارد و زمانی که هواپیماها در آسمان بودند، صرفا از این حمله باخبر شد.

ایران با عملیات «وعده صادق» نشان داد که می‌تواند رژیم صهیونیستی را بدون یک درگیری تمام‌عیار هدف قرار دهد. ایران می‌خواست به رژیم صهیونیستی بگوید که قادر به هدف‌گیری اراضی اشغالی است. ایران هم‌چنین می‌خواست به آمریکا نشان دهد که قدرتی در خلیج فارس محسوب می‌شود و در نهایت ایران می‌خواست به تمام کشورهای عربی که به رژیم صهیونیستی سجده می‌کنند، بفهماند که اقدام مشابهی نیز می‌تواند علیه آن‌ها رخ دهد.

میدل ایست آی به‌رغم طرح این ادعا که «تعداد انگشت‌شماری از راکت‌ها به اهداف اسرائیلی اصابت کردند» می‌نویسد که ایران با هر موشک و پهپاد پیام‌هایی را به رژیم صهیونیستی ارسال کرد.

ایران هم‌چنین پیام قاطعی برای آمریکا ارسال کرد؛ «ایران آماده است با موشک‌های بالستیک به اسرائیل حمله کند و در این زمینه هشدار مستقیمی را به بایدن فرستاد.»

میدل ایست آی در ادامه با اشاره به وضعیت بی‌ثبات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌نویسد: «نتانیاهو اکنون در دو راهی به سر می‌برد. او شاید بخواهد با حمله به ایران، راست‌افراطی اسرائیل را راضی نگه دارد، اما برای انجام چنین اقدامی از حمایت و کمک آمریکا برخوردار نیست. اگر نتانیاهو دست به اقدام تشدیدآمیزی بزند، روابط متزلزل‌شده او با ایالات متحده از بد به بدتر سوق پیدا می‌کند. اگر هم کاری انجام ندهد، ضعیف‌تر از آنچه که هست، به نظر خواهد رسید.»

این پایگاه خبری تاکید می‌کند: «اسرائیل هم‌اکنون حامیان خود را به سمت گودال جهنم هدایت می‌کند؛ جایی که نه خبری از صلح است، نه چشم‌اندازی برای آن و نه حتی شکست حماس. ضعف اسرائیل با حمله ایران آشکار شد و احتمالا احمقانه‌ترین کاری که اسرائیل روز یکشنبه انجام داد، این بود که علنا از همکاری‌اش با نیروی هوایی اردن پیرامون رهگیری موشک‌ها و پهپادها ایرانی خبر داد.»

311311

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا