ورزشی

معرفی فینالیست‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی اروپا/ کایالپ به‌دنبال طلای سیزدهم

چهره نفرات راه یافته به دیدار فینال ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی اروپا مشخص شد.

به گزارش شبکه، رقابت های روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی اروپا در بخارست رومانی، با معرفی نفرات راه یافته به فینال اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۷، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به پایان رسید.

در دیدارهای نیمه نهایی وزن ۵۵ کیلوگرم، رشاد ممدوف از آذربایجان برابر نوگزاری سورتسومیا از گرجستان ۵ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. همچنین آرتیوم دلیانو از مولداوی نیز ۲ بر ۲ از سد مانول خاچاتریان از ارمنستان گذشت و به فینال رسید.

در وزن ۶۳ کیلوگرم، الکساندر هروشین از اوکراین ۹ بر ۵  ادموند نازاریان از ارمنستان را برد و فینالیست شد و مراد ممدوف از آذربایجان نیز ۳ بر ۳ از سد انور آلاخیاروف از روسیه گذشت و به فینال رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم، یونس امره باشار از ترکیه مقابل آنتونیو کامنجاسویچ از کرواسی ۳ بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد. مالخاس آمویان از ارمنستان نیز ۲ بر یک از سد الکساندرین گوتو از مولداوی گذشت و راهی فینال شد. در این وزن علی ارسلان ملی پوش سابق ایران و حال حاضر صربستان که یک مدال طلا و برنز جهان را در کارنامه خود دارد در همان دور نخست با شکست سنگین ۸ بر صفر مقابل کشتی گیری از نروژ حذف شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، علی چنگیز از ترکیه ۴ بر یک از سد کایریل ماسکویچ گذشت و به فینال رسید. در دیگر دیدار نیمه نهایی این وزن نیز الکساندر کوماروف از صربستان نیز ۳ بر یک از سد اسلام عباس اف از آذربایجان گذشت و فینالیست شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، رضا کایالپ کشتی گیر ۳۵ ساله ترکیه و دارنده یک مدال نقره و ۲ برنز المپیک و ۵ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز جهان و ۱۲ مدال طلا و یک نقره قهرمانی اروپا مقابل بکا کاندلاکی از آذربایجان با نتیجه ۲ بر ۲ به برتری رسید و راهی فینال شد تا برای کسب سیزدهمین مدال طلای خود در اروپا به میدان برود. در آخرین مبارزه روز نخست این رقابت ها نیز در دیگر دیدار نیمه نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم، سرگئی سمنوف از روسیه ۲ بر یک از سد یاکوبی کاجایا از گرجستان گذشت و حریف رضا کایالپ در فینال شد.

انتهای پیام

گروه تحریریه مطالب ورزشی

با استفاده از روحیه‌ی خوش‌سبک و پویا، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی جذاب و خواندنی در مورد رویدادها و تمام جنبه‌های هیجان‌انگیز ورزش می‌پردازم. همراه با من باشید و دنیای ورزش را با انرژی و اشتیاق بشناسید.
دکمه بازگشت به بالا