اقتصادی

مشکل گلزنی معضل تازه فوتبال ایران نیست/ 5 تیم شانس قهرمانی دارند

چمنیان در حال صحبت با آنا

یک کارشناس فوتبال گفت: فوتبال ایران نیازمند اعتماد به بازیکنان جوان است و باید در برنامه هجومی پیشرفت فنی تیم را تماشا کرد.

عباس چمنیان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره بدتر شدن وضعیت لیگ برتر ایران پس از دیدار تدارکاتی تیم ملی گفت: اندکی کاهش می یابد و توانایی ها و توانایی های مورد انتظار را رعایت نمی کنیم. . مشکل گلزنی موضوع جدیدی نیست. زیرا یک مهاجم فرصت طلب تمام عیار لژیونر شده است، در حالی که تیم های کمتری برای بازیکنان جوان ارزش قائل هستند. اگر گل گهر سیرجان در بازی هفته گذشته مقابل نفت مسجد سلیمان 5 گل به ثمر رساند و به دو بازیکن جوان این تیم یعنی امیر شهیم و امیر جعفری فرصت داد تا شرایط را برای تیم تغییر دهد. شجاعت، جسارت و انگیزه بازیکنان جوان نیروی محرکه تیم است.

وی ادامه می دهد: فوتبال ایران نیاز به اعتماد به بازیکنان جوان دارد. به خصوص زمانی که به بازیکنان جوان فرصت بازی در پست‌های میانی و تهاجمی داده می‌شود، افراد عقب‌نشین انگیزه موثری برای کمک به موفقیت تیم پیدا می‌کنند. در حالی که اکثر تیم ها از نظر دفاعی در وضعیت خوبی هستند و گل های بسیار کمی دریافت می کنند، در برنامه های تهاجمی خود آنطور که انتظار می رود پیشرفت نمی کنند. ارتقای کیفیت برنامه دفاعی به نفع تیم ملی خواهد بود و تماشای بهبود مهارت های فنی تیم در برنامه هجومی نیز باید بازی را پر رنگ تر کند و به هواداران اجازه دهد تا با علاقه بیشتری بازی را تماشا کنند.

این کارشناس فوتبال درباره اینکه کدام تیم ها برای قهرمانی در این فصل رقابت می کنند، بیان کرد: در فصل های اخیر استقلال، پرسپولیس و سپاهان مثلثی را تشکیل دادند که تیم قهرمان را مشخص می کند اما در این فصل تیم های گلگهر سیرجان و فولاد خوزستان یکی هستند. در بالای جدول جذابیت نشان داد و افزایش یافت. به نظر من یکی از این پنج تیم قهرمان لیگ برتر می شود و تیم دیگری اضافه نمی شود. تیم های مورد انتظار در میانه های جدول هستند و به نظر نمی رسد جایگاه آنها تغییر کند. این تیم ها در خطر سقوط نیستند و حتی شانس قهرمانی هم نخواهند داشت. تنها تیم انتهای جدول بندرانزلی است که نسبت به بازی هایی که انجام داده به جایگاه مطلوبی نرسیده است. اگر این تیم خودش را پیدا کند و بردهای بیشتری کسب کند، منطقه سقوط را ترک می کند.

چمنیان درباره عملکرد تیم ملی در مقدماتی جام ملت های آسیا صحبت کرد. انتظار می رفت این تیم به فینال صعود کند و تیم جوانان ایران و جوانان ایران امتیاز حضور در چنین مسابقاتی را دارند و امیدوارم در فینال جواز صعود به جام جهانی را بگیرند. شاگردان حسین عبدی بازی تدارکاتی خوبی داشتند و دلیل همکاری بازیکنان و سایر اعضای تیم انجام آن بازی ها بود. شرایط چنین پروژه ای در سایر تیم های مشابه دیده نشد و امیدوارم فدراسیون فوتبال مرکز تمرینی مناسبی را برای حضور در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی آماده کند تا جوانان ایرانی شاهد صعود آنها به 100 کشور جهان باشند. جام جهانی با حفظ گذشته خوب.

انتهای پیام/4048/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا