مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

مریخ‌نورد ناسا فردا در سیاره سرخ فرود می‌آید

به گزارش شفاف ، سعید جعفری ، دبیرکل کمیته مشورتی نسل فضایی حمایت کننده از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) ، در گفتگویی درباره زمان فرود کاوشگر استقامت ناسا در مریخ گفت: سومین مأموریت کاروان مریخ نورد امسال قرار است پنجشنبه ، 20 فوریه ، آخرین ساعت فردا روی کره زمین فرود آید.

جعفری در ادامه گفت: “اولین مأموریت سال ارسال امتحان مریخ به امارات متحده عربی به کاوشگر مسبرالعمال (امید) بود و دومین مأموریت چین این بود که فضانورد تیان ون 1 7 ماه بعد با موفقیت در مدار سیاره به دور مریخ می چرخد.

دبیرکل شورای مشورتی ایجاد فضایی خاورمیانه در حمایت از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) گفت: “مأموریت Perseverance Rover در مارس 2020 در مریخ پرتاب خواهد شد.” او حامل هلی کوپتری به نام خلاقیت از.

وی در ادامه گفت: “وزن این هلیکوپتر کمتر از 2 کیلوگرم است و از یک سیستم دو تیغه در جهت مخالف استفاده می کند. این سیستم به اولین بالگرد ناسا اجازه می دهد تا در جو با غلظت 1٪ جو زمین صعود کرده و پرواز کند. این سیاره.”

جعفری افزود: “قبل از اینکه یک غواص استقامت بتواند فعالیت های علمی خود را در این کره خاکی آغاز کند ، باید با موفقیت در دهانه Jezero فرود آید.”

دبیرکل خاورمیانه کمیته مشورتی ایجاد فضایی که از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) حمایت می کند ، گفت: “هیچ تضمینی برای نجات فضانوردان از این آزمایش ترسناک وجود ندارد.” در این دوره ، فقط 40٪ از کل فضانوردانی که در سطح مریخ فرود آمدند ، با موفقیت فرود آمدند.

جعفری افزود: “این رقم ناامید کننده در بسیاری از شکستگی ها در دهه های اول عصر فضا افزایش یافته است.” با این حال ، نتایج فرود با توجه به ماموریت هایی که ناسا در سال های اخیر با موفقیت انجام داده است ، بسیار دلگرم کننده بود.

او اضافه کرد: “این صحنه فردا پنجشنبه شب (به وقت ایران) از اتاق کنترل ماموریت ناسا در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) به صورت زنده پخش خواهد شد و کاوشگر به مریخ نزدیک می شود و وارد جو می شود. مریخ و فرود آن نفس گیر است.

دبیرکل کمیته مشورتی ایجاد فضایی که از برنامه فضایی سازمان ملل (SGAC) حمایت می کند ، گفت: “توجه به این نکته مهم است که در مارس 2020 ، فضانوردان می توانند با خیال راحت روی مریخ فرود بیایند.” این با دستورالعمل های فرود برنامه ریزی شده از دوام خوبی برخوردار است و مانند یک وسیله نقلیه خودکششی روی زمین با استفاده از یک سری سنسورها که داده ها را به الگوریتم بصری خودرو می رساند حرکت می کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا