اقتصادی

مراکز مجاز استخراج رمز ارز خاموش شدند – شبکه

سخنگوی صنعت برق از تعطیلی یک مرکز تایید شده ارزهای دیجیتال برای مدیریت مصرف برق کشور خبر داد.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت وگو با خبرنگار شبکه، اظهار کرد: نیروگاه ها هر ساله به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش های خانگی و صنعتی در فصل سرما با محدودیت سوخت مواجه هستند، بنابراین باید اقدامات لازم انجام شود. وی گفت: یکی از این اقدامات بحث نظارت بر روشنایی معابر و مصرف ادارات برای مدیریت مصرف برق است.

البته به گفته وی، امسال مراکز ماینینگ ارز دیجیتال در اولویت قرار گرفته اند و از مسیر خارج شده اند و حدود 209 مگاوات برق مصرف می کنند.

رجبی مشهدی گفت: برخورد با استخراج کنندگان غیرمجاز ارز همچنان سخت است و همه این اقدامات با هدف توانمندسازی بخش های داخلی و صنعتی است.

به گفته وی، به افرادی که به شناسایی مرکز استخراج رمز ارز فارکس کمک کردند، 5.3 میلیارد تومان جایزه تعلق گرفت.

یک مقام مسئول در صنعت برق گفت: در شرایط فعلی پیک (پیک مصرف) در شبانه روز حدود 41 هزار مگاوات است که نسبت به تابستان 67 هزار مگاوات به میزان قابل توجهی کمتر است.

وی ادامه داد: در بخش روشنایی توانستیم 364 مگاوات مصرف را کاهش دهیم که باعث شد در بخش های خانگی، صنعتی و تجاری توان پایدار داشته باشیم.

وی گفت: از نظر ظرفیت نیروگاه در فصل زمستان مشکلی وجود ندارد و بزرگترین محدودیت در این فصل سوخت رسانی به نیروگاه است. زیرا 95 درصد تولید برق کشور از نیروگاه های حرارتی است که از سوخت گاز یا مایع استفاده می کنند.

وی گفت: 50 درصد سوخت نیروگاه های حرارتی کشور گاز و مابقی سوخت مایع و عمدتا گازوئیل است. البته با نگاهی به این ارقام نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی داریم چرا که حدود 800 میلیون لیتر سوخت بیشتر در باک داریم.

وی گفت: اما با توجه به افزایش مصرف گاز خانگی ناشی از کاهش دما، محدودیت هایی در زمینه تامین سوخت نیروگاه ها وجود دارد، بنابراین حجم مخزن به شدت کاهش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا