متقاضی هست، کارگزاری نیست! – شبکه

متقاضی هست، کارگزاری نیست! - ایسنا

فحاشی های بازار سرمایه بیش از گذشته جامعه را فرا گرفته و هر روز هزاران نفر از مردم طغیان می کنند. با این حال ، حتی اگر دولت کاملاً از این بازار حمایت کند ، تمام زیرساخت های لازم برای میزبانی از مردم در این بازار در دسترس نیست. حدود نیمی از متقاضیان این بازار در دسترسی به کارگزاری و دریافت کد آنلاین مشکل دارند.

به گزارش شبکه ، رکورد پیاپی شاخص بورس ، جذابیت بازار موازی و حمایت دولت از بازار سرمایه توجه اکثر جوامع را برای این بازار جلب کرده است. سال گذشته 820،000 کد تجارت در این بازار صادر شده است که در سه ماهه اول سال جاری به 1.5 میلیون رسیده است.

در همین حال ، تقریبا نیمی از متقاضیان ، به ویژه افرادی که در خارج از تهران و در تهران زندگی می کنند ، دسترسی به کارگزاری و کسب کد آنلاین را توجیه کرده اند. به عبارت دیگر ، هیچکدام از 107 کارگزاری که در سراسر کشور فعالیت می کنند شعبه ای ندارند و متقاضیان برای گرفتن کد آنلاین خود باید به شهرهای دیگر سفر کنند!

علاوه بر مشکلات فوق ، گاهی اوقات فقط دو واسطه با دفاتر پیشخوان دولت قرارداد دارند که این امر به متقاضیان اجازه می دهد بدون حق انتخاب یکی از 107 واسطه وارد بازار سرمایه شوند و در واقعیت ، شهر یا استان توسط دو واسطه است. همچنین انحصاری است. با این حال ، آنها از بسیاری از چالش ها رنج می برند.

ISNA Reader در مورد دسترسی به میانجیگری نظر می دهد

در همین رابطه ، یکی از حضار بهنام به شبکه ، با انتقاد از سردرگمی دو نماینده برجسته واسطه گری در کشور ، انتقاد کرد. من سالهاست که با کارگزاری اطلاعات همکاری می کنم و مشکلات کمی داشتم اما از اواسط سال 1398 مردم با بورس کالا دچار مشکل شده اند. مشکلی در میانجیگری وجود داشت. من به همین ترتیب کارگزاری مفیدی را نیز شناختم و پرسیدم و فهمیدم که هیچ یک از این زیرساخت های لازم برای ورود هجوم جدید به بازار سهام را ندارند.

“پس از آن ، کارگزاری مبین را انتخاب کردم ، اما اعلام کردم که بخاطر مشکلات ثبت نام ، باید تماس بگیرم.” در آذربایجان غربی به هیچ وجه کارگزاری وجود ندارد و شما باید برای ثبت نام به تبریز بروید که امکان پذیر نیست.

یکی دیگر از کنسولگرها به نام محمد امین که در شهری در همدان زندگی می کند ، درباره مشکل دسترسی به کارگزاری گفته است: نام کارگزار من می دانست که مشکلی وجود دارد. برای شهرهای کوچک ، مشکل اصلی این است که هیچ واسطه دیگری وجود ندارد. دفاتر پیشخوان دولت با آژانس های کارگزاری آگاه و مفید دارای قرارداد هستند و مدت زمان انتظار برای صدور گواهینامه را دارند.

مریم ، یکی دیگر از مخاطبان شبکه ، توضیح داد: “در منطقه ما که در استان های چهارچال و بختیاری واقع شده است ، در بسیاری از مناطق کد بورس کالا مشکل دارد.” البته آنها دفاتر پیشخوان دولت هستند اما با کارگزاران مفید و دانش با آنها قرارداد دارند.

البته عدم وجود واسطه در مناطقی غیر از تهران محدود به شهرهای استانی یا مرزی نیست و حتی تهران مانند شهریار ، پرند و … نیز وجود ندارد و البرز نیز قدمی از تهران با این مشکل روبرو است. ساکنان این شهر مجاز به استفاده از کارگزاری نیستند و باید به تهران بروند.

تأسیس شعب در برخی شهرها از نظر اقتصادی توجیهی ندارد

در همین رابطه ، روح الله میرسانی ، مدیر انجمن کارگزاران بورس اوراق بهادار ، گفت: دلیل عدم وجود دلال شبکه در شهرهای کوچک فاقد توجیه اقتصادی است. وی ادامه داد: “اگر کارگزار باشید ، اجاره را می دانید. استخدام افراد لازم طبق مقررات ، تجهیزات و غیره باعث افزایش موقعیت مکانی شما می شود و معدود افرادی که می خواهند وارد بازارهای سرمایه در شهر شوند ، قادر به تحقق این هزینه ها نخواهند بود.

او ادامه داد. “البته این بدان معنا نیست که مردم دسترسی ندارند. این شبکه به خوبی در سراسر کشور توزیع شده است. شبکه هایی مانند شعب بانکی ، دفاتر دولتی ، پلیس و پلیس در دسترس مردم است. بسیاری از کارگزاران با دفاتر پیشخوان دولت و در سراسر کشور قراردادهایی امضا کرده اند. شما آماده هستید تا 5،000 شعبه مردم را به دفاتر کارگزاری متصل کنید.

دبیرکل انجمن کارگزاران بورس اوراق بهادار تأکید کرد: بسیاری از کارگزاران بانک با شعب بانک ها قرارداد دارند. “خدمات کارگزاری در برخی از این شعب نیز موجود است.”

امکان عدم وجود کد آنلاین

صانعی از احتمال گرفتن کد آنلاین به صورت آفلاین خبر داد و گفت: “اقداماتی برای ورود آفلاین کد آنلاین انجام شده است.” با مراجعه به سایت می توانید قرارداد آنلاین امضا کنید. در همین راستا ، ما منتظر قطعنامه سازمان بورس هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا