علمی و پزشکی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیر عامل MDA در بیانیه ای گفت: “تصاویر گرفته شده توسط ماهواره های ما در توانایی آنها برای نظارت بر آب و هوا و ادغام و تجزیه و تحلیل با سایر منابع تصویری از شرکت های تجاری رصد زمین بی نظیر است. -تاریخ گزارش اطلاعات برای اوکراین.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های ماهواره‌های راداری خود برای حمایت از این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و تمام تلاش خود را برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از مردم خود انجام خواهیم داد.

McDonald’s, Detoiler & Partners که به اختصار MDA نامیده می شود، یک شرکت چندملیتی کانادایی در زمینه ارتباطات و فناوری است. این شرکت دارای دفاتر متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده است. مهم ترین محصولات این شرکت عبارتند از Canadarem که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شود و Canadarem 2 و Dexter که توسط ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود.

«کانادام» مجموعه ای از بازوهای مکانیکی است که بر روی شاتل های فضایی و ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و زباله ها در پیاده روی های فضایی نصب شده اند. این تجهیزات توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

عملکرد رادار “MDA” شگفت انگیز است. به عنوان مثال، این شرکت از دسامبر 2007 یک ماهواره رادارست-2 در مدار سیاره ما و سه فضاپیم صورت فلکی رادارست ساخته است که در ژوئن 2019 بر فراز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کرد و به مدار زمین پرتاب شد.

در توضیح مختصر گرینلی، MDA مشخص نکرد که کدام تصاویر را از ماهواره های شرکت های دیگر خواهد دید.

چند احتمال وجود دارد. برای مثال، Capella Space مستقر در کلرادو، تصاویر “SAR” اوکراین را در طول حمله روسیه در 24 فوریه ثبت کرد، در حالی که فضاپیماهای Maxar Technologies، Planet و BlackSky از تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای آن عکس گرفتند. Maxar اخیرا مجموعه ای از عکس ها را منتشر کرده است که نشان می دهد خسارات شدیدی به فروشگاه های مواد غذایی، خانه ها و ساختمان های دیگر وارد شده است و غیرنظامیان وارد شهر محاصره شده اوکراینی ماریوپل شده اند.

46

دکمه بازگشت به بالا