اقتصادی

ماسک و ترامپ چطور در شبکه اجتماعی رقیب شدند؟

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که از اینکه ایلان ماسک مالک توییتر است بسیار خوشحال است.

به گزارش شبکه، یکی از بزرگترین علامت های سوال پیرامون خرید ایلان ماسک از توییتر این است که آیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به این پلتفرم بازمی گردد یا خیر.

ترامپ که هفته گذشته نامزدی ریاست جمهوری 2024 خود را اعلام کرد، می تواند از دسترسی نامحدود به میلیون ها کاربر توییتر بهره مند شود.

ماسک گفته است که تحریم ترامپ را لغو خواهد کرد، اما به نظر نمی رسد ترامپ بخواهد تمرکز خود را از شبکه اجتماعی True Social به توییتر تغییر دهد. این دو کارآفرین همچنین از چپ متنفرند و تمایل به بحث آنلاین دارند، اما رابطه آنها در سال های اخیر فراز و نشیب های زیادی داشته است. سایت خبری بیزنس اینسایدر در گزارشی به تحلیل رابطه این دو چهره جنجالی پرداخته است.

نوامبر 2016: ماسک اعلام کرد که ترامپ فرد مناسبی نیست.

اندکی قبل از انتخابات 2016، ماسک به CNBC گفت که فکر نمی کند ترامپ باید رئیس جمهور شود. ماسک گفت: «من احساس قوی دارم که او فرد مناسبی نیست. فکر نمی کنم این شخصیتی باشد که در آمریکا خوب کار کند. این میلیاردر افزود: سیاست های اقتصادی و زیست محیطی هیلاری کلینتون سیاست های درستی است.

دسامبر 2016: ماسک به عضویت هیئت مشاوران ترامپ منصوب شد

ترامپ پس از پیروزی در انتخابات، ماسک را به همراه سایر مدیران شرکتی مانند تراویس کالانیک، مدیرعامل اوبر، به عضویت دو هیئت مشاور اقتصادی منصوب کرد.

ماسک به دلیل همکاری با رئیس جمهور جنجالی مورد انتقاد قرار گرفته است، اما از انتخاب خود دفاع کرده و گفته است که از این موقعیت برای لابی کردن برای سیاست های محیط زیستی و مهاجرتی بهتر استفاده خواهد کرد.

ژوئن 2017: ماسک در اعتراض به سیاست های زیست محیطی ترامپ روابط خود را با کاخ سفید قطع کرد.

در 1 ژوئن 2017، دولت ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده از توافقنامه آب و هوای پاریس خارج می شود. ماسک از شورای مشورتی ریاست جمهوری استعفا داد. وی در توییتی با اعلام استعفای خود نوشت: تغییر اقلیم واقعی است. خروج از توافق پاریس برای آمریکا و جهان خوب نیست. هدف ماسک برای تسلا کاهش وابستگی خود به سوخت های فسیلی از طریق وسایل نقلیه الکتریکی، انرژی خورشیدی و ذخیره انرژی ثابت است.

ژانویه 2020: یکی از بزرگترین نابغه های ما

ترامپ در مصاحبه ای در ژانویه 2020 با CNBC از کار و نبوغ ماسک تمجید کرد. رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به اینکه تسلا از فورد و جنرال موتورز ارزشمندتر شده است، گفت: باید به ماسک اعتبار بدهیم. او در زمینه موشکی نیز فعال است. من موشک دوست دارم و در راکت مهارت دارم. ترامپ حتی ماسک را یکی از بزرگترین نابغه های ما خواند و او را با توماس ادیسون مقایسه کرد.

می 2020: ترامپ از ماسک در بحث کنترل کووید-19 کالیفرنیا حمایت کرد

با شیوع بیماری همه گیر کووید در ایالات متحده در اوایل سال 2020، ماسک با مقامات بهداشت عمومی کالیفرنیا درگیر شد که تسلا را مجبور به تعطیلی موقت کارخانه های خود در این ایالت کردند. ترامپ از ماسک حمایت کرده است.

ترامپ در ماه می 2020 در توییتر گفت: کالیفرنیا باید به تسلا و ایلان ماسک اجازه دهد تا کارخانه های خود را افتتاح کنند. می توان آن را به سرعت و با اطمینان انجام داد. ماسک گفت: «متشکرم.

می 2022: ماسک اعلام کرد که حساب توییتر ترامپ بازگردانده خواهد شد.

ماسک به عنوان مالک جدید توییتر در ماه می اعلام کرد که ممنوعیت ترامپ را لغو خواهد کرد.

ماسک در مصاحبه ای با فایننشال تایمز، این ممنوعیت را «بی شک بد» و «بی نهایت احمقانه» خواند. توییتر به دنبال حوادث 6 ژانویه 2021 و حمله به ساختمان کنگره، ترامپ را برای همیشه از این پلتفرم محروم کرد.

این میلیاردر که خود را حامی صریح آزادی بیان می خواند، اعلام کرده است که یکی از اهداف اصلی او از خرید توییتر، خصوصی سازی این شرکت و کاهش نظارت بر محتوا در بستر شبکه های اجتماعی است.

ژوئیه 2022: ترامپ ماسک را یک هنرمند زباله می خواند.

ترامپ در ماه ژوئیه ماسک را هدف قرار داد و مدعی شد که ماسک به او رای داده است که او بعداً آن را رد کرد. ترامپ در کنفرانسی در آنکوریج آلاسکا گفت: می دانم ماسک آن روز چه گفت. من هرگز به جمهوری خواه رای ندادم. گفتم نمی دانم. بعداً به من گفت: او مرا متمایز کرد. پس این یک هنر مزخرف دیگر است. ماسک روز دوشنبه در توییتی نوشت که ادعاهای ترامپ صحت ندارد.

جولای 2022: ماسک می گوید ترامپ نباید دوباره نامزد ریاست جمهوری شود.

ماسک از حمله شخصی به ترامپ خودداری کرد، اما گفت: “او نباید دوباره برای ریاست جمهوری نامزد شود.” ایلان ماسک در توییتی نوشت: «من از این مرد متنفر نیستم، اما وقت آن رسیده که ترامپ کلاهش را کنار بگذارد و به جلو برود. همچنین فکر می کنم سن قانونی برای نامزدی ریاست جمهوری باید 69 سال باشد.» ترامپ 76 ساله است.

ژوئیه 2022: پاسخ قاطع ترامپ

ترامپ در یک پست طولانی در شبکه اجتماعی True Social، شبکه اجتماعی که او تاسیس کرد، به ماسک حمله کرد و از سرمایه گذاری های ماسک، تسلا و اسپیس ایکس انتقاد کرد. چه ماشین برقی باشد که به اندازه کافی دور نرود، چه ماشین بدون راننده که تصادف کند، چه موشکی که راه به جایی نبرد، بدون یارانه بی فایده خواهد بود. او به من گفت که طرفدار شدید ترامپ و حزب جمهوری خواه است. زانو زده و التماس می کرد کار می کرد. ماسک در توئیتی درباره این حمله گفت که این حمله “سرگرم کننده” بود.

اکتبر 2022: ترامپ توافق ماسک برای خرید توییتر را تحسین کرد، اما ماسک باز نخواهد گشت

پس از اینکه ماسک رسما توئیتر را تصاحب کرد، ترامپ در پستی در True Social از این خرید حمایت کرد.

او گفت: «خیلی خوشحالم که توییتر اکنون در دست افراد باهوش است و دیگر توسط دیوانه های چپ رادیکال که واقعاً از کشور ما متنفرند اداره نمی شود. ترامپ در اظهارنظری با تکرار اظهارات قبلی خود مبنی بر عدم بازگشت به توییتر گفت: “من دوست دارم که شبکه اجتماعی توییتر بهتر از سایر پلتفرم ها باشد.”

ماسک اوایل دوشنبه در مورد احتمال استقبال از رئیس جمهور سابق در پلتفرمی که خریده بود، شوخی کرد. “انجام شد.

نوامبر 2022: ایلان ماسک یک نظرسنجی برای بازگرداندن حساب های ترامپ به کاربران توییتر راه اندازی کرد

ایلان ماسک در روز جمعه 19 نوامبر یک نظرسنجی توییتری راه اندازی کرد و از دنبال کنندگانش خواست در مورد بازگرداندن حساب توییتر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا رای دهند. نتایج اولیه 60 درصد موافق بود. ماسک پیش از این گفته بود که هنوز تصمیمی برای بازگرداندن حساب کاربری ترامپ گرفته نشده است و توییتر برخی از حساب های جنجالی مسدود یا تعلیق شده را بازگردانده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا