علمی و پزشکی

ماجرای واکسن‌های تقلبی آسترازنکا در ایران چیست؟

بر اساس این گزارش شفافاگر این خبر را می‌خوانید، هشداری از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) است که واکسن Astrazca که خارج از سیستم قانونی واکسیناسیون استفاده می‌شود، تقلبی و آلوده است.

وی ادامه داد: آنچه باید به آن توجه کنم این است که اگر به سایت‌های خبری داخلی در مطبوعات، رادیو و تلویزیون مراجعه کنید، می‌بینید که در تابستان اخباری مبنی بر دریافت گروه‌ها و باندهای کلاهبرداری منتشر شده است. واکسن‌های فله‌ای.» پرکننده‌ها، تقلبی‌ها یا واکسن‌های بالقوه قاچاق به افراد خارج از سیستم واکسیناسیون، در منازل، مشاغل، زیرزمینی و غیرقانونی تزریق شده است و متأسفانه در دام این کلاهبرداران افتاده‌اند.

رئیس اداره واکسیناسیون وزارت بهداشت گفت: در واقع این یک هشدار بسیار خطرناک است، بنابراین مردم باید هوشیار باشند و در خارج از کشور (به غیر از مرکز واکسیناسیون کرونا) واکسن نزنند.

زهرایی می‌افزاید که این تجربه‌ای است که ممکن است در کشورهای دیگر رخ دهد و به همین دلیل است که سازمان بهداشت جهانی این نکته را منتشر می‌کند تا توجه افراد و کشورهایی را که در معرض خطر قرار دارند، کشورشان را تهدید کند.

وی در پایان می‌گوید: «در نهایت بر همه واکسن‌های مورد استفاده در سیستم ایمن‌سازی کشور در مراکز و پایگاه‌های ایمن‌سازی کشور از جمله آسترازنکا یا سایر واکسن‌ها تأکید می‌کنیم. جای نگرانی نیست زیرا مستقیماً از شرکت های کشور تولید کننده خریداری می شود و تحت نظارت دقیق در سراسر کشور توزیع و مصرف می شود.

دکمه بازگشت به بالا