اقتصادی

ماجرای وام ۱۲۰ میلیاردی پرسپولیس چیست؟

باشگاه پرسپولیس برای تامین هزینه های جاری 120 میلیارد تومان وام و 350 میلیارد تومان ودیعه از پذیره نویسی گرفت.

حسین قربان زاده در گفت وگو با شبکه، گفت: پرسپولیس 120 میلیارد تومان وام با ضمانت سپرده 350 میلیارد تومانی از بانک دریافت کرده و سایت خرید این موضوع را تایید کرده است. این موضوع به تصویب کمیسیون هزینه رسیده است. در واقع پول حاصل از تملک باید صرف سرمایه گذاری های بلندمدت شود، بنابراین تا زمانی که سرمایه گذاری بلندمدت تایید نشود، باید برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت هزینه کنید تا از صندوق های تملک سود کسب کنید.

وی ادامه داد: اگر پول خود را در بانک بگذارید، بانک می‌تواند پیشنهادات مختلفی از جمله ضمانت، تسهیلات، سود ماهانه و … بدهد و باشگاه می‌تواند از سود آن برای امور جاری استفاده کند. پس از دریافت تسهیلات، می توانید با تایید کمیته هزینه از آن استفاده کنید.

بر اساس این گزارش، پس از فروش 10 درصدی سهام باشگاه پرسپولیس در بورس، تقریباً 350 میلیارد تومان به حساب این باشگاه واریز شد که باید زیر نظر کمیته 3 نفره قرار می گرفت. رئیس سازمان خصوصی سازی، باشگاه ورزشی پرسپولیس مصرف می شود.

یک مقام مطلع از باشگاه پرسپولیس در این خصوص به شبکه گفت: باشگاه با ضمانت 350 میلیارد دلار سپرده نزد یکی از بانک ها، اکنون تنها 120 میلیارد تن از این بانک برای پرداخت قبوض خود وام گرفته است..

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا