اقتصادی

قیمت نفت یک دلار بالا رفت

در معاملات روز جمعه، به دلیل خوش بینی نسبت به بهبود تقاضای سوخت چین و آماری که نشان می دهد ذخایر سوخت آمریکا در حال کاهش است، قیمت نفت تا یک دلار افزایش یافت.

به گزارش شبکه، قیمت نفت خام برنت با 94 سنت معادل 1.2 درصد افزایش به 79.63 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت روز پنجشنبه 85 سنت افزایش یافت.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 91 سنت یا 1.2 درصد افزایش به 74.58 دلار در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا دیشب در عدد 83 بسته شد.

با این حال، هر دو شاخص پس از کاهش حدود 7 درصدی در اولین روز معاملاتی هفته، در نزول هفتگی قرار دارند. نگرانی‌ها در مورد رکود احتمالی در اقتصاد جهانی تأثیر منفی بر محیط تجاری گذاشت.

تینا تنگ، تحلیلگر “CMC Markets” گفت: “خوش بینی در مورد بازگشایی اقتصاد چین، به ویژه محرک بیشتر برای تقویت بخش املاک، عامل اصلی خوش بینی به قیمت نفت است که باید چشم انداز تقاضا را در سال جاری بهبود بخشد.” سال من تو را بخشیدم. کاهش ارزش دلار نیز به افزایش قیمت نفت کمک کرد.

چین اقدامات حمایتی اضافی دولت را روز پنجشنبه اعلام کرد. علاوه بر این، مقامات حمل و نقل چین اعلام کردند که در تعطیلات سال نو قمری، انتظار می رود تعداد ترددهای زمینی، ریلی، دریایی و هوایی در چین به 2.1 میلیارد نفر برسد که در مدت مشابه سال گذشته 1.05 میلیارد نفر را دو برابر می کند. پروازهای روزانه مسافری برنامه ریزی شده برای فصل تعطیلات که از روز شنبه آغاز می شود، حدود 73 درصد از پروازهای قبل از شروع همه گیری در سال 2019 را تشکیل می دهند.

چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، در اواخر سال گذشته به طور ناگهانی به سیاست سختگیرانه صفر کرونا 19 پایان داد که منجر به افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در سراسر کشور شد. فعالیت در بخش خدمات چین در ماه دسامبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت، اما کاهش کاهش یافت و اعتماد تجاری به بالاترین حد در 17 ماه گذشته رسید.

به گزارش رویترز، طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر سوخت از جمله گازوئیل و نفت کوره در هفته منتهی به 30 دسامبر 1.4 میلیون بشکه کاهش یافت. تحلیلگران 396000 بشکه کاهش یافتند. ذخایر بنزین ایالات متحده در هفته گذشته 346000 بشکه کاهش یافت و تحلیلگران انتظار کاهش 486000 بشکه ای را داشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا