اقتصادی

قیمت بنزین در آمریکا کاهش یافت

میانگین قیمت بنزین فروخته شده در پمپ بنزین های ایالات متحده برای اولین بار در چند ماه اخیر به کمتر از 4 دلار در هر گالن رسیده است.

به گزارش شبکه، انجمن خودرو آمریکا روز پنجشنبه 11 آگوست اعلام کرد که میانگین قیمت بنزین بدون سرب در کشور به 3.99 سنت در هر گالن کاهش یافته است. قیمت بنزین در ایالات متحده در ماه ژوئن به بالاترین حد خود رسید و به 5.2 دلار در هر گالن رسید. این قیمت بالا تقاضا را محدود کرد و پس از کاهش نگرانی‌ها در مورد کمبود شدید عرضه، قیمت کاهش یافت.

قیمت بنزین معمولاً در تابستان افزایش می یابد و پس از تعطیلات روز کارگر و پایان فصل رانندگی در 5 سپتامبر کاهش می یابد.

کاهش اخیر قیمت بنزین در ایالات متحده می تواند فشار بر دولت بایدن و دموکرات ها را در آستانه انتخابات میان دوره ای کاهش دهد. کاخ سفید اقدامات متعددی را برای کنترل افزایش قیمت نفت پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین انجام داده است. نفت خام، عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت بنزین، زمانی به 139 دلار در هر بشکه رسید، اما اکنون در حدود 92 دلار در نوسان است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت: کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد، اما قیمت نفت در حال کاهش است.

کاخ سفید قصد دارد بیش از 180 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا خارج کند. تولید نفت خام آمریکا در سال جاری 500 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 12.2 میلیون بشکه در روز رسید.

بنزین 27.3 درصد نسبت به بالاترین حد خود در ژوئن کاهش یافته است و قیمت نفت خام آمریکا نیز 25 درصد کاهش یافته است. قیمت‌های خرده‌فروشی بنزین بیش از 20 درصد کاهش یافت، اما برخی از ایالت‌ها شاهد کاهش حتی بیشتر در قیمت‌های خرده‌فروشی بودند، مانند اوهایو، جایی که قیمت‌ها از اوج خود 27 درصد کاهش یافت.

تجزیه و تحلیل وزارت انرژی ایالات متحده در ماه ژوئیه نشان داد که آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک با همکاری اعضای آژانس بین المللی انرژی قیمت بنزین را 17 تا 42 سنت در هر گالن کاهش داد.

بانک آمریکا در گزارشی اعلام کرد که کاهش قیمت ها به آمریکایی های کم درآمد کمک کرده است. میانگین هزینه بنزین به عنوان سهم کل مخارج خانوارها از 10 درصد در ژوئن به 9.3 درصد در ماه جولای کاهش یافت.

انتظارات تورمی نیز کاهش یافت و انتظارات مصرف کنندگان ایالات متحده برای تورم طی یک و سه سال آینده در ماه گذشته به شدت کاهش یافت. نرخ تورم در تیرماه به دلیل کاهش هزینه های انرژی ثابت بود، اما نرخ تورم قیمت مصرف کننده همچنان 8.5 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود که بر عادات مصرف تأثیر گذاشت.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)، کل فروش بنزین که معیاری از تقاضا است، در چهار هفته گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.3 درصد کاهش یافته است.

با این حال، تحلیلگران گلدمن ساکس معتقدند که قیمت نفت ممکن است در اواخر سال جاری دوباره افزایش یابد، زیرا افزایش قیمت های قبلی نفت حاوی تقاضای کافی برای جبران کمبود عرضه فعلی نبود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا