اقتصادی

قلب دفاع سپاهان آسیب‌پذیر است/ بازی احساسی پرسپولیس بی‌مجازات نمی‌ماند

چکابی در حال صحبت با آنا

سرمربی سابق سپاهان گفت: اگر پرسپولیس یک بازی احساسی مثل تراکتورسازی انجام دهد توسط سپاهان تنبیه می شود.

حسین چرخابی در گفت وگو با خبرنگاران گروه ورزشی آنا درباره وضعیت سپاهان در این فصل پیش از بازی هشت هفته ای لیگ برتر ایران مقابل پرسپولیس صحبت کرد. خوزه مورایس وقت زیادی نداشت. اما با وجود نتایج، تا پایان هفته هفتم نتایج قابل قبولی است و زردپوشان یکی از مدعیان قهرمانی هستند. سرمربی پرتغالی هنوز به ترکیب ایده آلی دست پیدا نکرده و برای مدیریت بهتر شرایط به زمان بیشتری نیاز دارد. در بازی دیروز مقابل هوادر تیم بهتر هوادار بود اما سپاهان توانست پیروز شود و البته می توان امیدوار بود که شاهد دیدارهای چشم نواز بیشتری از تیم مورایس باشیم.

وی با انتقاد از اینکه سپاهان هنوز مشکل را حل نکرده است، گفت: نقطه ضعف سپاهان در قلب خط دفاعی این تیم نهفته است که بسیار آسیب پذیر شده است و این دردسر خواهد بود. فاصله خط دفاع، خط میانی و خط حمله سپاهان هنوز زیاد است و مهاجمان خوب کار نمی کنند. از طرفی جردفوشان اصفهان تیمی نیست که به تنهایی به تیم حریف دستور بدهد، بلکه پیش قدم شود و دفاع بازی کند و در ضدحملات بیدار شود. این ویژگی برای تیم‌هایی که می‌خواهند در کورس قهرمانی باقی بمانند اصلاً خوب نیست، زیرا با گذشت زمان رقبای آنها یاد می‌گیرند که چگونه اینگونه بازی کنند و از واکنش‌هایشان در مسابقه استفاده کنند.

سرمربی سابق سپاهان گفت: در دیدار قرمزهای تهران و زردپوشان اصفهان با توجه به بازیکنان فصل گذشته تیم مقابل احتمال برد کدام تیم بیشتر است. حساسیت در دیدار پرسپولیس و سپاهان خیلی بالاست. و در چنین مسابقاتی تیمی که متمرکزتر بازی می کند شانس برد بسیار بیشتری دارد. در آخرین بازی پرسپولیس شکست خورد و سپاهان پیروز شد اما این معیار اصلی پیروزی نخواهد بود. تیم‌هایی که در روز بازی منطقی بازی می‌کنند، احتمال کسب سه امتیاز بسیار بیشتر است و تیم‌هایی که به صورت احساسی بازی می‌کنند، جریمه می‌شوند. فکر می کنم پرسپولیس یک بازی احساسی مقابل تراکتورسازی را می بازد و اگر با پرسپولیس به این شکل بازی کند باز هم تنبیه می شود. دانیال اسماعیلی فر، جورجی بالیسیانی و سروشی رفایی از سپاهان به پرسپولیس پیوستند و رامین رضاییان از پرسپولیس جدا شد و به سپاهان پیوست. شهریار مغانلو و فرشاد احمدزاده برای پرسپولیس بازی کردند و با پیراهن سپاهان در زمین حاضر می شوند. این امر جذابیت بازی را افزایش می دهد و بازیکنانی که عامدانه تر بازی می کنند در چنین مسابقاتی بهره وری بیشتری خواهند داشت.

چرخابی از اینکه ذوب آهن در این فصل 6 بازی از 7 بازی را با تساوی به دست آورده و تنها یک برد را کسب کرده است. باشگاه ذوب آهن هزینه زیادی نکرده و اختصاص بودجه کمی به تیم فوتبال نتیجه خوبی برای شما نخواهد داشت. مهدی تارتار خودش را به عنوان یک مربی بزرگ ثابت کرده است اما با توجه به کیفیت تیمش، ماندن در تیمی تک رقمی در رده بندی عملکرد قابل تقدیر است. کسی که از سپاهان انتظار دارد هرگز نباید از سپاهان انتظار داشته باشد.

انتهای پیام/4048/

دکمه بازگشت به بالا