اقتصادی

قابلیت امنیتی جدید اپل علیه جاسوس افزارها

اپل قصد دارد در پاییز امسال ویژگی جدیدی به نام «حالت قفل» منتشر کند که به کاربران لایه جدیدی از محافظت در برابر حملات هک پیشرفته را می دهد.

به گزارش شبکه، اقدامات اپل پس از آن صورت گرفت که دو شرکت اسرائیلی از خلأ امنیتی نرم افزار شرکت آمریکایی برای هک کردن آیفون هدف بدون کلیک یا فشار دادن دکمه ای استفاده کردند. اپل از NSO Group، سازنده نرم افزارهای جاسوسی Pegasus که قادر به انجام چنین حملاتی است، شکایت کرده است. این شرکت اسرائیلی در لیست سیاه تجاری آمریکا قرار دارد.

ویژگی «Lock Mode» پاییز امسال به رایانه‌های آیفون، آی‌پد و مک می‌آید و فعال کردن آن اکثر پیوست‌های ارسال شده به برنامه پیام‌های آیفون شما را مسدود می‌کند. محققان امنیتی بر این باورند که گروه NSO از یک حفره امنیتی مرتبط با این برنامه سوء استفاده کرده است. حالت جدید اتصالات غیرمجاز به آیفون قفل شده را مسدود می کند. شرکت اسرائیلی Celebrity از این اتصالات دستی برای دسترسی به آیفون استفاده کرد.

مقامات اپل بر این باورند که حملات پیشرفته ای که برای مبارزه با یک ویژگی جدید به نام فناوری هک «صفر کلیک» طراحی شده اند، هنوز نادر هستند و اکثر کاربران نیازی به فعال کردن ویژگی جدید ندارند.

شرکت های جاسوس افزار ادعا می کنند که فناوری پیشرفته ای را می فروشند که به دولت ها در مبارزه با تهدیدات امنیت ملی کمک می کند. با این حال، تحقیقات گروه های حقوق بشر و روزنامه نگاران نشان داده است که از این ابزار جاسوسی برای حمله به جامعه مدنی، سرکوب سیاستمداران مخالف و برهم زدن انتخابات استفاده می شود.

بر اساس گزارش رویترز، اپل اعلام کرده است که محققان برای تقویت ویژگی‌های امنیتی جدید، برای هر خلأ امنیتی که محققان بتوانند در یک ویژگی، بالاترین جایزه باگ صنعت، شناسایی کنند، ۲ میلیون دلار پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا