اقتصادی

فقط تحریم‌ها مانع فعالیت “نورد استریم” می‌شود

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت هیچ چیز نمی تواند مانع صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله گاز نورد استریم 1 شود، مگر مسائل فنی ناشی از تحریم های غرب یک روز قبل از بسته شدن برنامه ریزی شده.

به گزارش شبکه، شرکت دولتی گازپروم روسیه اعلام کرد که خط لوله نورد استریم به دلیل تعمیرات واحد پمپ در ایستگاه کمپرسور پرتووایا از روز چهارشنبه به مدت سه روز تعطیل می شود.

پسکوف در پاسخ این سوال را مطرح کرد که آیا تضمینی وجود دارد که گازپروم پس از اتمام تعمیرات، جریان گاز از طریق نورد استریم 1 را از سر بگیرد. وی گفت: این تضمین وجود دارد که به جز مشکلات فنی ناشی از تحریم ها هیچ مشکلی در تامین گاز ایجاد نشود.

قیمت گاز طبیعی در اروپا به دلیل کاهش عرضه از روسیه به بالاترین حد خود رسید. روسیه به دلیل مشکلات تجهیزاتی، انتقال گاز از نورد استریم 1 را به 20 درصد از ظرفیت این خط لوله کاهش داده است. اتحادیه اروپا توجیه روسیه مبنی بر اینکه مشکلات توربین و تحریم ها علت کاهش انتقال گاز در این مسیر است را رد کرده است.

فرانسه روز سه‌شنبه پس از اینکه گازپروم اعلام کرد آماده است گاز یکی از نیروگاه‌های اصلی فرانسه به نام Engie را قطع کند و جریان گاز از طریق نورد استریم 1 را قطع کند، فرانسه مسکو را به استفاده از انرژی به عنوان سلاح جنگی متهم کرد.

سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: کشورهای اروپایی، کانادا، آمریکا و بریتانیا تحریم‌هایی را علیه فدراسیون روسیه اعمال کرده‌اند که اجازه تعمیر و نگهداری عادی و همچنین ثبت قانونی قطعات و بازگرداندن قطعات را نمی‌دهند. وسایل را به کارگاه انتقال دهید.

وی افزود: هیچ مشکل دیگری برای اجرای تعهدات روسیه وجود ندارد.

به گزارش رویترز، قیمت بنزین در اروپا در ماه آینده با 3 درصد کاهش در روز سه‌شنبه به 259 یورو در هر مگاوات ساعت رسید که به بالاترین حد خود در هفته گذشته رسید، اما همچنان بیش از پنج برابر بیشتر از آن دوره بود. مثل پارسال

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا