فرمول جدید وزارت صمت و فرافکنی فولادسازان

فرمول جدید وزارت صمت و فرافکنی فولادسازان

رئیس انجمن غلطک های فولاد گفت: “علی رغم نوسان قیمت های فولاد در سال جاری با ارز و بیش از دو برابر شدن از ابتدای سال ، معاملات امروز بورس کالا نمی تواند آینه ای از واقعیت بازار باشد. فصل سرما و افت ساخت و ساز واقعی تقاضای بازار است. بخشی از کاهش خواهد بود.

سید احمد رضوی نیک در مصاحبه با شبکه با انتشار موارد فوق موارد زیر را در مورد فرمول جدید وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) اضافه کرد. در معاملات امروز (20 اکتبر) ، 40،000 تن عرضه بازار همچنان تقاضا دارد. در صورت ادامه این روند ، قیمت ها کاهش می یابد. البته این به دلیل قیمت پایه بالای تجارت فولاد است که متناسب با کاهش نرخ ارز نیست و انتظار می رود در آخر هفته قیمت شمش هر کیلو بیش از 2000 دلار در شنبه کاهش یابد.

فرمول جدید ثروت خاموش و فرافکنی سازندگان فولاد

وی افزود: “به نظر می رسد فرمول جدیدی که با مشورت آژانس های مربوطه در این بخش به دست آمده است ، سیگنال کاهش قیمت فولاد را ایجاد کرده است و انتظار داریم مصرف کننده نهایی نیز از این کاهش قیمت بهره مند شود.” البته در این بین برخی از تولیدکنندگان و مدیران بازرگانی نیز از ورود ثروت خاموش در زمینه تنظیم بازار ابراز نگرانی کردند و تصور کردند این تکرار قیمت گذاری در بورس کالا در سال 1397 است ، اما این آدرس اشتباهی است که فولادسازان به فعالان و بازارها می دهند. طبق پیشنهاد وزارت صمت ، هیچ گونه قیمت گذاری وجود ندارد ، اما محدودیت قیمت پایین و بالاتر است و حد بالایی قیمت بر اساس قیمت صادراتی تولید کننده شمش است. تاکنون قیمت شمش در بازار داخلی بالاتر از صادرات بوده است و این امر از ورود موفقیت آمیز تولیدکنندگان پایین دستی محصولات به بازار جهانی جلوگیری کرده است.

سرنوشت نامعلوم 5 میلیون تن شمش فولاد

نکته دیگر این است که قیمت پایه معاملات کالا براساس میانگین نرخ ارز نیما است و نه ارز دولتی مانند سال 1997. تنها نکته ای که وزارت صمت بر آن تأکید دارد ، عرضه شرکت های فولادی از طریق بورس کالا است. این مشکلی است که باعث می شود. شرکت های فولادی مطابق با اصل اقتصاد عرضه و تقاضا که منجر به کشف قیمت می شود از ابتدای سال در برابر عرضه از طریق بورس کالا مقاومت کردند و از این طریق تنها 20٪ تقاضای بازار پاسخ داده شد و طبق آمار منتشر شده انجمن فولاد ایران در نیمه اول امسال 8 میلیون و 60 هزار تن بوده است. از این میزان 1 میلیون و 98 میلیون تن صادر شده و طبق آمار بورس کالا ، 15.97 میلیون تن شمش به بورس عرضه شده است. برخی از آنها به صورت سبد از کیفیت پایین برخوردار بودند ، اما سرنوشت 5 میلیون تن شمش فولادی که در بورس کالا عرضه و صادر نشده است ، مشخص نیست.

چرا سازندگان فولاد از عرضه در بورس کالا و شفافیت جلوگیری می کنند؟

رئیس انجمن غلتک های فولادی در ادامه این س askال که چرا با وجود مازاد تولید ، سازندگان فولاد از تهیه شمش از بورس کالا که فضاهایی شفاف است ، جلوگیری می کنند و آن را مداخله دولت می دانند؟ وی گفت: در حالی که معاون وزیر معدن صمت ، با مشورت با دستگاه های ذیربط در این زمینه ، تصمیماتی را به سود همه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اتخاذ کرده و این طرح را در توافق با آنها تهیه کرده است. بودن.

“در همین حال ، من شنیده ام که سازمان توسعه و نوآوری صنعت معدن و معدن (ایمیدرو) همچنین قصد دارد با مشاوره با برخی از فولادسازان بخش خصوصی و تهیه شمش های لازم ، قرارداد جدیدی را با این شرکت منعقد کند.” این مشکل منجر به کار موازی دو نیروی خاموش و عدم اطمینان و سردرگمی در بین فولادسازان خصوصی می شود و بهتر است ماموریت تنظیم بازار از طریق کانال ها دنبال شود.

رضوی نیک در ادامه افزود: “در این میان ، وقتی بورس سهام در برابر فرمول جدید ثروت خاموش قرار می گیرد ، قیمت زنجیره فولاد بر اساس نسبت شمش فولاد خوزستان در بورس کالا است و قیمت همیشه معاملات شمش شرکت است متوسط ​​قیمت سه ماهه موجود در بورس کالا بنابراین ، طبق بررسی انجام شده در صورتهای مالی یک شرکت بورسی تولید کننده شمش فولاد ، هزینه هر کیلوگرم شمش در سه ماهه نخست سال جاری حدود 4000 تومان و قیمت این محصول در بورس کالا حدود 9500 تومان بوده است. هنگامی که شما بر اساس قیمت متوسط ​​شمش ​​و سایر عواملی که بر هزینه شمش فولاد تأثیر می گذارد ، مانند انرژی و دستمزد ، معمولاً اتفاق می افتد که شرکت سهام کل زنجیره فولاد را کامل کند. و از تصمیمات محدود کننده رنج نخواهد برد.

“نکته مهم دیگر ، طبق آمار بورس اوراق بهادار ، این است که میزان تولید کارخانه نورد 250 درصد بیشتر از عوارض است ، بخش خصوصی در پایان ماه سپتامبر یک میلیون تن و در پایان ماه سپتامبر 100000 تن و واحدهای مصرفی باقی مانده در پایان ماه سپتامبر حدود 700000 تن است. لحن ” مبادله کالا فراهم شد. در حالی که واحدهای خود مصرفی توسط بخش خاموش نیاز به فروش کلیه محصولات خود از طریق بورس کالا دارند ، از آنجا که شمش های لازم را تأمین می کنند ، تعهدات آنها کاهش یافته و به درستی انجام نمی شود. عرضه مقاطع فولادی نیز در بورس کالا انجام می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا