اقتصادی

علت اختلاف بخش اول و دوم لایحه چه بود؟

وزیر اقتصاد درباره تفاوت بخش اول و دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور توضیح داد.

به گزارش شبکه، سیداحسان خاندوزی در حاشیه هشتاد و یکمین جلسه هیات مقررات و بهبود محیط کسب و کار در پاسخ به این سوال که علت اختلاف بخش اول و دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ چه بود، اظهار کرد: به دلیل آنکه در زمان ارایه بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ هنوز شعار سال اعلام نشده بود کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید وجود نداشت اما پس از نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و متعاقبا دستور رییس‌جمهور قرار شد تا مالیات بر تولید کاهش یابد. بنابراین سازمان برنامه و بودجه سه پیشنهاد درباره جایگزینی درآمدهای مالیاتی ارایه کرد و قرار است مبلغ کاهش مالیاتها بین دیگر منابع درآمدی تقسیم شود.

وی همچنین در این نشست خاطرنشان کرد: هر سال که می گذرد فعالان عرصه کسب و کار حمایتهای جدی‌تری از سوی مقام معظم رهبری و دولت دریافت می‌کنند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بهبود فضای کسب و کار در یک سیر بدون بازگشت قرار گرفته و از سه سال اخیر می‌توان به عنوان نقطه چرخش در فعالیتهای اقتصادی نام برد.

خاندوزی با بیان اینکه تشکل‌های اقتصادی، فعالان و بازیگران اصلی در تحول فضای کسب و کار هستند گفت: اتاق اصناف نقش راهبری را در این مسئولیت انجام می‌دهد که جای تقدیر دارد. امیدواریم پیش از پایان دولت موضوع تبدیل پروانه‌های کاغذی به شناسه یکتا و مقررات‌زدایی به سرانجام برسد؛ هدفی که سالها بیان می‌شد اما تا اجرا فاصله داشت.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا