اقتصادی

عرضه بلوک‌های مدیریتی سرخابی‌ها به کجا رسید؟

رئیس سازمان خصوصی سازی چندی پیش از وضعیت فعلی عرضه بلوک های مدیریتی اوراق بهادار به شرکت های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس خبر داد.

حسین قربان زاده در گفت وگو با شبکه، درباره تقاضای عرضه بلوک های مدیریتی سهام استقلال و پرسپولیس که اوایل فروردین ماه از سوی خصوصی سازی اعلام شد، گفت: در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سوال که کدام شرکت متقاضی است، گفت: نمی توانم نام شرکت را اعلام کنم، اما در حال حاضر در مرحله مذاکره پیش از مزایده است.

روند عمومی شدن این دو باشگاه چگونه است؟

بر اساس گزارش ها، زمستان گذشته، پس از یک وعده طولانی، روند هدایت سرخابی ها کامل بر این اساس، یک میلیون و 236 میلیون و 99 هزار و 656 سهم جدید از شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) را به عنوان نماد معاملاتی (استقلال 1) و یک میلیون و 34 میلیون و 840 هزار و 567 سهم جدید از شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس را خریداری خواهیم کرد. و شرکت ورزش (سهامی عام) به دلیل محرومیت از حق پیش خرید تابلوی پرتقال در فرابورس ایران از 15 اسفند آغاز و در 28 اسفند به پایان رسید.

طبق آمار 320 هزار نفر در ثبت نام پرسپولیس شرکت کردند. 267 میلیارد تومان سهام باشگاه توسط شرکت ها و بیش از 88 میلیارد تومان توسط شرکت های واقعی خریداری شد. همچنین 286 هزار نفر در خرید استقلال شرکت کردند که 280 میلیارد تومان آن توسط شرکت ها از سهام باشگاه و 79 میلیارد تومان از شرکت های فیزیکی خریداری شد.

بر این اساس، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد با دعوت از نامزدهایی که قصد خرید ساختمان های مدیریتی استقلال و پرسپولیس را در مدت یک هفته پس از اتمام تملک دارند، مرحله بعدی خصوصی سازی دو باشگاه و حق مدیریت واگذاری را محقق خواهد کرد. موجودی؛ دستگاه های خصوصی سازی در تلاش هستند تا بلوک های حاکمیتی شرکت های مذکور را از طریق فرابورس به صورت رقابتی عرضه کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که او پس از بازنشستگی چه خواهد کرد. زیرا افزایش سرمایه باید مرحله اداری ثبت در اداره ثبت شرکت ها را طی کند و پس از آن نمادهای این دو سهم باز می شود. این روند چهار تا شش ماه طول می کشد تا هر دو باشگاه انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا