اقتصادی

عراق گزینه دریافت سی ان جی از ایران/ صادرات مخزن به روسیه و کشورهای اطراف

رئیس انجمن بازرگانی CNG کره با تاکید بر اینکه احتمال ورود به سایر کشورها در حوزه CNG بسیار زیاد است، گفت: یکی از کشورهای مورد بحث دولت قبل عراق بود و مذاکرات برای ساخت پنج جایگاه شارژ در حال انجام است. ” اگرچه در آنجا هم این اتفاق افتاد، اما این موضوع به تأخیر افتاد و اجرایی نشد، زیرا کشور در اکثر نقاط کشور خط لوله گاز ندارد، اما عراق همچنان بحث‌برانگیز است.

محسن جوهری در گفت وگو با شبکه، اظهار کرد: روسیه از CNG به عنوان سوخت خودروهای سبک و متوسط ​​استفاده می کند و در حال حاضر مخازن CNG از ایران به کشور و کشورهای همسایه صادر می شود. : در صورت حمایت دولت از بنگاه های داخلی و رفع موانع در صورت وجود، تاثیر بسیار خوبی بر رشد تولید و درآمد صادراتی کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود شرکت های توانمند داخلی در صنعت CNG، امکان صادرات تجهیزات CNG به کشورهای دیگر نیز زیاد است، اما قیمت مناسبی دریافت نمی کنند، گفت: نیجریه در حال حاضر در این زمینه حضور دارد، هرچند که نیامده است. به احتمال زیاد قراردادی در این زمینه منعقد خواهد شد.

نماینده انجمن تجارت CNG نیجریه در مورد ارزش صادرات تجهیزات CNG نیجریه گفت: “این بستگی به میزان تمایل نیجریه برای سرمایه گذاری در این بخش، تعداد سایت های ساخت و ساز و تعداد خودروهای دوگانه سوز دارد.” با توجه به تعداد زیاد پارکینگ ها و ماشین ها، این می تواند تماس خوبی برای ما باشد.

جوهری گفت: امکان صادرات تجهیزات صنعتی CNG ایران به کشورهای دیگر وجود دارد، اما به دو دلیل این اتفاق نیفتاده است، ورود به این بخش وجود ندارد و سبد سوخت آنها عمدتاً خودروهای LPG، بنزینی یا برقی است. .

یکی دیگر از مشکلات تحریم‌ها است، برای اینکه شرکت‌های خصوصی در کشورهای دیگر کار کنند، باید بتوانند تراکنش‌های مالی را با این اطمینان انجام دهند که با تحریم‌ها می‌توان جلوی آنها را گرفت و این یک ریسک بزرگ برای آنها است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا