برترین های کسب و کارفرهنگ و هنر

طراحی با سرویس Canva بهتر است یا PicsArt ؟

اگر به دنبال اپلیکیشنی برای ویرایش عکس های خود هستید یا به دنبال نرم افزاری برای ساخت انیمیشن و کارت ویزیت و غیره هستید و بین برنامه Canva و PicsArt سردرگم شده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با مقایسه Canva و PicsArt به شما برای گرفتن تصمیم درست کمک کنیم.

قبل از مقایسه Canva و PicsArt باید گفت که این دو ابزار گرافیکی از کاربردی ترین ابزارهای موجود برای عکاسان هستند. این نوع نرم افزارها ویرایش را برای افراد مبتدی و حرفه ای آسان و کارآمد عمل میکنند.

PicsArt یک ویرایشگر عکس با هوش مصنوعی است که تصاویر را مانند آثار هنری واقعی نمایش می دهد. از طرف دیگر Canva نیز یک ابزار طراحی گرافیکی است که می توان از آن برای ایجاد کارت ویزیت، بزرگنمایی پس زمینه، پست های اینستاگرام و غیره استفاده کرد. Canva دارای ویژگی های متنوعی با عملکردهای ویرایش چند بعدی است.

می توانید ویژگی ها و جزئیات دو نرم افزار را در زیر مطالعه کنید تا بتوانید بهترین نرم افزار را برای حرفه خود انتخاب کنید.

PicsArt چیست؟

PicsArt یک ویرایشگر محبوب عکس است. این نرم افزار دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته مانند فیلترهای هنری، با استفاده از هوش مصنوعی برای تبدیل تصاویر تلفن همراه به آثار هنری واقعی است. Picsart یک برنامه ویرایشگر عکس است که مزایا و ویژگی های زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. فیلترهای هنری تقویت شده در این نرم افزار با استفاده از هوش مصنوعی، عکسی را مانند آثار هنری معتبر برای شما می سازد. دوستان مقاله آموزش ویرایش عکس با پیکس آرت را مطالعه بفرمایید.

قابلیت ها و ویژگی های اپلیکیشن ادیت عکس Pics Art

برخی از مهم ترین ویژگی های PicsArt App که باعث محبوبیت آن در میان کاربران شده است را در ادامه می خوانید:

  • امکان ویرایش عکس و یا هرگونه تصویر
  • قابلیت ویرایش ویدیو
  • دارای یک ویژگی کلیدی در زمینه ساخت کلاژ
  • برخورداری از یک ابزار استیکر برای ساخت استیکر رایگان
  • دارای ابزارهای حرفه ای طراحی، براش ها و لایه ها
  • قابلیت پخش مجدد ویدیو ها
  • دستیابی به عضویت گلد (طلایی) پیکس آرت، در صورت آنلاک کردن تمامی کلیدهای آن
  • قابلیت تغییر پس زمینه با استفاده از Cut Out
  • امکان اعمال چندین افکت بر روی یک تصویر
  • قابلیت تغییر عکس به کارتون و یا اسکیس

Canva چیست؟

Canva یک ابزار طراحی گرافیک آنلاین است که ساخت آگهی کارت ویزیت، ساخت دعوت نامه، پست اینستاگرام، پس زمینه زوم و غیره را ارائه می دهد. این نرم افزار که در سال 2013 منتشر شد از ویندوز، مک بوک، لینوکس، اندروید و IOS پشتیبانی می کند. کانوا  در حال حاضربیش از 30 میلیون کاربر دارد و ارزش آن حدود 6 میلیارد دلار است. ملانی پرکینز آن را خلق کرد و این برنامه دارای قالب های زیادی برای ویرایش است. کانوا رایگان است و همه دوست دارند از آن برای طرح های گرافیکی کوچک استفاده کنند. این برنامه دارای ویژگی کشیدن و رها کردن، فونت ها و تصاویر از پیش بارگذاری شده و ویژگی های دیگر است. شما می توانید تصاویر با کیفیت بالا را در کمترین زمان ممکن ایجاد کنید.

Canva بیش تر از 10 میلیون قالب دارد. آنها فونت ها، تصاویر و نمادهای بسیاری دارند. با استفاده از کانوا می توانید طرح ها و قالب های سفارشی برای بروشورها، آگهی ها و رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و ویرایش اولیه گرافیک های شطرنجی را انجام دهید. این نوع نرم افزارها ویرایش عکس را بسیار ساده و راحت می کنند.دوستان مقاله آموزش ویرایش عکس با کانوا را مطالعه بفرمایید.

با استفاده از کانوا می توانید طرح ها و قالب های سفارشی برای بروشورها، آگهی ها و رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و ویرایش اولیه گرافیک های شطرنجی را انجام دهید. این نوع نرم افزارها ویرایش عکس را بسیار ساده و راحت می کنند.

یکی از مواردی که به کمک Canva Pro می توان انجام داد، ساخت کاورهای فوق العاده اینستاگرام برای ویدیو یا عکسدهای پیج شماست. در واقع به علاوه این موارد شما می توانید با قابلیت ساخت و طراحی لوگو این برنامه برای پوسترها و پست های اینستاگرام خود و همچنین برای کسب و کار خودتان کارت ویزیت بسازید.

ویژگی های نرم افزار کانوا

در زیر برخی از قابلیت های سایت Canva را بیان کرده ایم:

  • امکان خلق انواع محتوا در کانوا وجود دارد مانند والپیپر، Thumbnails، پوستر، لوگو، Worksheet، گواهی، وبسایت و بسیاری از موارد دیگر
  • برخورداری از رابط کاربری آسان و مناسب برای خانواده
  • امکان خلق تصاویر با کیفیت فوق العاده در کوتاهترین زمان ممکن
  • صرفه جویی در زمان کاربر با داشتن ویژگی Drag & Drop سریع
  • دارای بیشتر از 10 میلیون تمپلیت
  • وجود تعداد بیشماری فونت، آیکون و تصاویر
  • امکان ایجاد تیم و گروه های همکاری در کانوا
  • قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر و طراحی

تفاوت ها و شباهت های Canva و PicsArt

استفاده از هر دو برنامه رایگان و ساده است. پیکس آرت، 135 هزار کاربر و کانوا بیشتر از 4 میلیون کاربر دارد. پیکس آرت برخلاف کانوا از هیچ گونه تمپلیت صوتی برخوردار نیست. از طرفی با استفاده از پیکس آرت می توان انیمیشن ساخت اما با کانوا این کار ممکن نیست. امکان ایجاد همکاری تیمی و ساخت گروه در Canva وجود دارد اما در پیکس آرت اینگونه نیست.

همچنین استفاده از کانوا بسیار ساده تر از پیکس آرت است. پیکس آرت احراز هویت دو مرحله ای ندارد که برای امنیت کاربران مضر است. در کانوا می توان هزاران طراحی را ذخیره کرد و از تعداد بیشماری الگو تنها در یک طرح رایگان استفاده کرد.

 مقایسه Canva و PicsArt کدام یک را انتخاب کنیم؟

PicsArt یک انتخاب عالی برای شروع روتوش عکس است. این برنامه بیشتر برای ویرایشگران بی تجربه و کسانی که در حوزه دیجیتال کار می کنند مناسب است. PicsArt به طور گسترده به عنوان نرم افزار ویرایش عکس برای مبتدیان در نظر گرفته می شود زیرا چندین ویژگی خودکار را ارائه می دهد و رابط کاربری ساده ای دارد. همچنین دارای نسخه های بسیار خوب برای تبلت ها و گوشی های هوشمند است.

کانوا یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال یک ویرایشگر پیشرفته برای مدیریت عکس ها، تصاویر و حتی فیلم ها هستند. Canva دارای عناصر، الگوها و نمادهای زیادی در طرح رایگان است. می توانید از قالب های صوتی در کانوا استفاده کنید. همچنین برخی از قالب های متحرک در برنامه Canva وجود دارد که در رایانه شخصی، مک، اندروید و IOS موجود است. این برنامه هم برای مبتدیان و هم برای حرفه ای ها مناسب است که در بازاریابی و کارهای بصری تخصص دارند و نمی خواهند نرم افزارهای سنگین را روی دستگاه های خود نصب کنند. هر دو اپلیکیشن برای طراحی گرافیک مناسب هستند بنابراین می توانید با توجه به انتخاب خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

نتیجه نهایی مقایسه ابزارهای گرافیکی Canva و PicsArt

به دلیل رابط کاربری ساده در برنامه PicsArt، مبتدیان و ویرایشگران بی تجربه می توانند از این برنامه استفاده کنند. همچنین قابل نصب بر روی گوشی های هوشمند و تبلت ها نیز می باشد.

Canva مناسب برای مبتدیان و حرفه ای ها بوده که برای مدیریت تصاویر، عکس ها، تصاویر و فیلم ها عالی است.

امیدواریم با مقایسه Canva و PicsArt با فهرست مشخصات این دو ابزار گرافیکی توانسته باشیم در انتخاب یک نرم افزار ویرایش تصویر به شما کمک کرده باشیم. لازم به ذکر است که با خرید اشتراک پریمیوم Canva علاوه بر موارد ذکر شده، خدمات بسیار مفیدتری را دریافت می کنید. علاوه بر این می توانید به صفحه اشتراک و حساب های پرمیوم سایت ها و اپلیکیشن های گرافیکی به این سایت مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا