طالبی:هیچ تیم ایرانی در آسیا برنامه ندارد/ موسیمانه نباید به سرنوشت استراماچونی و ساپینتو دچار شود

در گفت و گو با آنا

طالبی:هیچ تیم ایرانی در آسیا برنامه ندارد  موسیمانه نباید به سرنوشت استراماچونی و ساپینتو دچار شود
طالبی:هیچ تیم ایرانی در آسیا برنامه ندارد  موسیمانه نباید به سرنوشت استراماچونی و ساپینتو دچار شود

مربی سابق استقلال گفت: حاضرم قسم بخورم تیم های ما بر اساس قضا و قدر به مصاف حریفان آسیایی می روند.

ابراهیم طالبی در گفت وگو با خبرگزاری آنا درباره اینکه استقلال دومین شکست خود را در لیگ نخبگان در سومین بازی متحمل شد اظهار کرد: نه تنها استقلال که هیچ کدام از تیم های ایرانی برای بازی های آسیایی طرح و برنامه ندارند. استقلال روبه روی الغرافه به همان شکلی بازی می کند که برابر السد قطر و النصر عربستان بازی می کند. فقط در یک بازی بخت و اقبال یارش است و برنده می شود در یک بازی چرخش توپ به شکلی است که نتیجه را واگذار می کند. در آخرین بازی برابر النصر هم با توجه به بحرانی که پس از شکست سنگین خانگی ۳ بر صفر مقابل ذوب آهن به آن دچار شد انتظار بازی بدتری داشتم ولی عملکرد تیم به مراتب بهتر بود و درخشش سید حسین حسینی هم کمک کرد تا نتیجه بدتری رقم نخورد.

تیم های بزرگ طراحی برنامه می کنند  

وی افزود: خواه ناخواه مقابل تیم های آسیایی شاهد بازی های بهتری از استقلال نبودیم ولی بازی برابر کریستیانو رونالدو به تیم انگیزه داده بود تا امتیاز بگیرند اما چون طرح و برنامه نداشت خود را به دست تقدیر و شانس سپرده بود که در نهایت یک جا شانس با این تیم یار نشد. بخت و اقبال همیشه یار نمی شود. تیم های موفق و بزرگ هیچ چیزی را به تقدیر و سرنوشت نمی سپارند. طرح و برنامه های متعدد دارند تا اگر پلن اول و دوم به مشکل خورد در پلن سوم و بعدی نتیجه بگیرد. تیم های بزرگ بر مبنای تخمین قدرتی که از تیم حریف دارند طراحی برنامه می کنند. هر چه حریف قوی تر باشد با برنامه تر به زمین می روند و بازیکنان تیم هم در تمرینات می آموزند که در هر لحظه از بازی باید با تغییر استراتژی آهنگ و شکل بازی خود را تغییر دهند تا در نهایت نتیجه بگیرند.

استقلال برای موفقیت باید تیم با برنامه ای شود

مربی سابق استقلال تأکید کرد: حاضرم قسم بخورم تیم های ما بر اساس قضا و قدر به مصاف حریفان آسیایی می روند. نتایجی که گرفتند هم بیانگر عملکرد آنهاست. ضمن اینکه بر مبنای رقبایی که دارند می توان مشخص کرد آنها تا چه اندازه خود را به دست سرنوشت سپرده اند. مثلاً استقلال در روز بازی با ذوب آهن چند فرصت بسیار خوب را از دست داد حتی بعد از آنکه گل اول را خورد به تیرک دروازه حریف زد اما در ادامه چون برنامه نداشت دو گل دیگر هم خورد و در خانه ۳ بر صفر بازنده شد. فوتبال شانسی نتیجه ای بهتر از این به همراه ندارد. طرح و برنامه یا همان «مچ پلن» یعنی برای هر بازی تیم دارای استراتژی باشد. در فوتبال چهار فاز داریم یا ما توپ داریم یا حریف توپ دارد یا ما توپ از دست می دهیم یا حریف توپ لو می دهد. تیم موفق برای هر چهار فاز برنامه داشته باشد. استقلال برای موفقیت باید تیم با برنامه ای شود. این موضوع شاهد تمامی تیم های ما از جمله استقلال پرسپولیس و سپاهان می شود.

مدیران باشگاه استقلال تصور کنند این فصل از دست رفته است

طالبی درباره پیتسو موسیمانه سرمربی جدید استقلال گفت: مربیان ایران علم و دانش روز دنیا را ندارند پس باید سرمربی خارجی زمان کافی داشته باشد تا ایده های خود را پیاده کند. او را زود ایرانیزه نکنیم و بگذاریم ساختارسازی کند. موسیمانه کارنامه قابل دفاعی دارد و می تواند در استقلال موفق تر باشد. مربی بزرگ تر از او هم می شد آورد ولی حالا که این مربی صاحب کارنامه آمده اگر از او حمایت نشود و نگذارند تا ساختارسازی کند در استقلال موفق نمی شود. وقتی موسیمانه آمده یعنی به او اعتماد دارند پس بگذارند در آرامش پیش رود و اعتماد به وی را در عمل نشان دهند. مدیران باشگاه استقلال تصور کنند این فصل از دست رفته از حالا به وی زمان دهند تا برای فصل آینده بسترسازی کند. قطعاً در فصل آینده تیم بسیار خوبی می سازد. دانش موسیمانه بالاتر از تمام مربیان ایرانی است و حرف برای گفتن دارد. این مربی اهل آفریقای جنوبی فلسفه در فوتبال دارد و همه پیشکسوتان و هواداران با همه وجود از او حمایت کنند تا داستان استراماچونی شفر و حتی ساپینتو تکرار نشود.  

دکمه بازگشت به بالا