ورزشی

ضعف اصلی تیم ملی والیبال در هفته نخست لیگ ملتها

کارشناس والیبال گفت: ضعف اصلی تیم ملی والیبال دفاع روی تور است و زمانی می‌توانیم ساختار دفاعی خوبی داشته باشیم که سرویس‌های خوبی زده شود.

ابراهیم وطن پرست در گفت‌وگو با شبکه، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی والیبال در هفته نخست لیگ ملت‌ها، اظهار کرد: باخت تیم والیبال در هفته اول تنها به خاطر ضعف فنی نیست و عوامل زیادی در این زمینه دخیل است. متاسفانه چند سالی است که شروع خوبی در لیگ ملت‌ها نداریم و در هفته اول رقابتها را واگذار می‌کنیم و امتیاز از دست می‌دهیم. این تیم تمرینات خود را به دلیل معرفی دیرهنگام سرمربی دیر شروع کرد و بازی تداکارتی زیادی نداشت.

وی افزود: درست است پیش از شروع لیگ ملت‌ها 3 بازی تدارکاتی در برزیل انجام داد اما برای هماهنگی بین بازیکنان باتجربه و جوان این بازی‌ها کافی نبود و شناخت زیادی نسبت به هم نداشتند. از سوی دیگر، همه ساله با تغییرات پی‌درپی که در ترکیب تیم داریم این مساله روی عملکرد تیم تاثیر نامطلوبی گذاشته و سبب شده تا بازیکنان نسبت به هم شناخت کافی نداشته باشند، در حقیقت حرفه ای عمل نکردیم. حتی برخی از بازیکنان باتجربه و خوب تیم از شرکت در لیگ ملت‌ها امتناع کردند و نخواستند تیم را در این بازی‌ها همراهی کنند و این موضوع لطمه زیادی به تیم ملی والیبال وارد کرد.

این کارشناس والیبال تاکید کرد: صربستان تیمی نبود که ما نتوانیم آن را شکست دهیم اما استرس و اضطراب بیش از حد بازیکنان و نداشتن اعتماد به نفس بالا سبب شد تا بازی اول را واگذار کنیم. البته برابر آرژانتین تیم عملکرد بهتری نسبت به بازی با ایتالیا و کوبا داشت و نشان داد که رفته رفته شرایط تیم نسبت به بازی ‌های روز اول بهتر و ایده‌آل‌تر شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که شانس زیادی برای حضور در المپیک نداریم آیا تصور نمی‌کنید اکنون تیم نیاز به جوانگرایی دارد؟ خاطرنشان کرد: جوانگرایی در تیم صورت گرفته اما نه به صورت کامل و تیم ترکیبی از جوانان و افراد باتجربه است. زمانی می توانیم ادعای جوانگرایی داشته باشیم که در مجموع، ترکیب تیم را بازیکنان جوان تشکیل دهند و بدون توجه به نتیجه گرایی آن‌ها را برای المپیک 2028 آماده کنیم. 

کارشناس والیبال همچنین با اشاره به این که ضعف اصلی تیم دفاع روی تور است، تصریح کرد: یکی از بازیکنان تاثیر گذار در ساختار دفاعی محمد موسوی است که نبود او در ترکیب تیم کاملا احساس می‌شود. در بازی برابر ایتالیا این ضعف کاملا مشهود بود. همچنین زمانی می‌توانیم ساختار دفاعی خوبی داشته باشیم که سرویس‌های خوبی زده شود. درست است عبادی پور دریافت‌کننده خوبی است اما با یک مهره نمی‌توانیم تمام شرایط را برای برد تیم رقم بزنیم، تیم زمانی قوی عمل می‌کند که تمام مهره‌ها به صورت زنجیره وار عملکرد خوبی داشته باشند.

انتهای پیام

گروه تحریریه مطالب ورزشی

با استفاده از روحیه‌ی خوش‌سبک و پویا، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی مطالبی جذاب و خواندنی در مورد رویدادها و تمام جنبه‌های هیجان‌انگیز ورزش می‌پردازم. همراه با من باشید و دنیای ورزش را با انرژی و اشتیاق بشناسید.
دکمه بازگشت به بالا