اقتصادی

صندوق حمایت از توسعه زعفران در خراسان رضوی آغاز به کار خواهد کرد

شبکه/ خراسان رجبی وزیر جهاد کشاورزی از آغاز فعالیت صندوق حمایت از توسعه زعفران در خراسان رضوی با سرمایه اولیه 200 میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی خبر داد.

سید جواد ساداتی نژاد عصر امروز در جلسه کمیته اداری خراسان رضوی در تالار صدا و سیمای خراسان رضوی با حضور رئیس جمهور سخنرانی کرد. این شامل 18.5 درصد از اشتغال مستقیم مرتبط با صنعت، 34 درصد از ایجاد شغل و 6.7 درصد از تولید ناخالص داخلی استان است.

او اضافه کرد: برخی از مشکلات اساسی در مورد این چربی وجود دارد. 48000 کیلومتر کانال و نهر سنتی دارد که 23000 کیلومتر آن ساماندهی شده و مابقی آب را هدر می دهد. خراسان رضوی دارای 7 هزار رشته قنات به طول کل 63 هزار کیلومتر است که تنها 5 هزار کیلومتر آن تغییر کاربری داده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: 15 هزار هکتار از اراضی استان در معرض سیستم های آبیاری است و 35 درصد آن تکمیل شده است. 23 درصد فیلدها دارای مدارک هستند. ما در استان ظرفیت صنایع تبدیلی مازاد داریم. 58 رب گوجه فرنگی در استان داریم که یک سوم آن در حال حاضر عملیاتی شده است. 31 آسیاب وجود دارد که 30 درصد آنها فعال هستند.

ساداتی نژاد گفت: ظرفیت بسته‌بندی زعفران در استان 650 تن است که در حال حاضر 30 درصد از این ظرفیت فعال است. او گفت که راه حل این است که صنعت استان را از ظرفیت خارج کنیم و آن را از کشورهای دیگر برای استفاده وارد کنیم. جلد .

وی با بیان اینکه نهاده های ضروری خراسان رضوی از بندر امام وارد منطقه می شود، گفت: برای کاهش هزینه های تولید باید نهاده های سایر بنادر به منطقه وارد شود. از اعتبارات این سفر 270 میلیارد تومان مربوط به حوزه کشاورزی استان است که 600 میلیارد آن صرف تعمیرات آبراهه می شود. صندوق حمایت از توسعه زعفران استان با سرمایه اولیه 200 میلیارد تومان اعتبارات مصوب این سفر آغاز به کار می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا