اقتصادی

صرفه جویی ۱۱ میلیارد دلاری آمریکا با استانداردهای جدید آبگرم‌کن

وزارت انرژی آمریکا، استانداردهای بهره وری انرژی برای آبگرم‌کن‌ها پیشنهاد کرد که صرفه جویی ۱۱.۴ میلیارد دلاری در هزینه‌های سالانه آب و نیروی مصرف کنندگان را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شبکه، استانداردهای بهره وری انرژی آبگرم‌کن‌های خانگی که از سوی کنگره تعیین شده است، ۱۳ سال است که به‌روز نشده‌اند. طبق اعلام وزارت انرژی آمریکا، آبگرم‌کن‌ها، سهم حدود ۱۳ درصدی در مصرف انرژی خانگی و هزینه‌های نیروی مصرف کننده دارند.

این استانداردها که در صورت نهایی شدن، از سال ۲۰۲۹ به اجرا گذاشته می‌شوند، حدود ۲۰۰ میلیارد دلار صرفه جویی به همراه داشته و انتشار دی اکسید کربن را در مدت ۳۰ سال، بیش از ۵۰۰ میلیون تن کاهش می‌دهند که معادل آلایندگی سالانه ۶۳ میلیون خانه یا حدود ۵۰ درصد از خانه‌ها در آمریکاست.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا گفت: این پیشنهاد بر اساس اقدامات کم‌سابقه‌ای بوده که از سوی دولت برای کاهش هزینه‌های انرژی خانواده‌های کارگری انجام شده است.

با این حال، شرکت رینای (Rinnai) که تولیدکننده آبگرم‌کن‌های بدون مخزن است، اعلام کرد استانداردهای پیشنهاد شده برای محصولات این شرکت از نظر فناوری، غیرممکن بوده و انتخاب مصرف کنندگان را کاهش می‌دهد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا، از ابتدای امسال تاکنون برای ۱۸ رده محصول، استانداردهای پیشنهادی یا نهایی منتشر کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور جموریخواه سابق آمریکا، نسبت به استانداردهای بهره‌وری برای سر دوش شکایت داشت و می‌گفت مانع آب‌کشی موهایش می‌شود. وزارت انرژی در دوران ریاست جمهوری او، استانداردهای انرژی برای این لوازم را تسهیل کرد اما دولت بایدن در سال ۲۰۲۱، مقررات مذکور برای سر دوش را باطل کرد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا