استان ها

شهرداری‌ها نقش موثری در کاهش میزان جرایم دارند

به گزارش خبرگزاری شبکه از قزوین؛ در مراسمی با حضور حجت الاسلام مصطفوی نیا، رئیس کل دادگستری استان قزوین، حسین رجبی، دادستان مرکز استان و دیگر مدیران استانی، شهرداری محمدیه توسط دستگاه قضا به عنوان شهرداری منتخب استان معرفی و از محمد پیری شهردار محمدیه با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

محمد پیری، شهردار محمدیه در این مراسم با توجه به انتخاب این شهرداری توسط دستگاه قضا در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی اظهارکرد: نقش شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا در راستای ارتقای آگاهی‌های عمومی، فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: بروز ناهنجارهای اجتماعی و جرایم مختلف در شهرها یکی از مشکلات حاد امروز شهروندان است به همین دلیل نقش مدیریت شهری در اتخاذ سیاست پیشگیری از جرم بسیار تاثیرگذار است.

پیری تصریح کرد: شهرداری ها با ایجاد تغییرات در طراحی و برنامه ریزی مناسب مکانی، می توانند محیط را در برابر جرایم و آسیب های اجتماعی مقاوم کرده و با از بین بردن فرصت های مجرمانه در شهرها موجب کاهش میزان جرایم شوند.

شهردار محمدیه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این شهرداری در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: مرمت و نگهداری مناسب مبلمان شهری، نصب تابلوها و علایم شهری و چراغ های روشنایی، شناسایی مکان های آسیب پذیر و رفع مشکلات طراحی و کاربری آنها، دقت در کاشت گیاهان به منظور جلوگیری از ایجاد گوشه های پنهان و فاقد نظارت، نورپردازی کافی و مطلوب و بهبود وضعیت روشنایی معابرعمومی، پارکها، پارکینگ ها، رعایت استانداردهای طراحی محیطی و مبلمان شهری از جمله اقدامات شهرداری محمدیه در راستای پیشگیری از بسیاری از جرایم شهری بوده است.

پیری افزود: تاکنون ۸۸دوربین نظارتی و امنیتی در شهر محمدیه جانمایی و نصب شده است.

شهردار محمدیه بیان کرد: استقرار پلیس در پارک ها و بوستان های شهری در راستای امنیت فضاهای عمومی، حذف عوامل ایجاد زمینه سرقت های عمومی، ایمن سازی فضاهای شهرداری از جمله فرهنگ سراها، همکاری با پلیس در خصوص نصب نرده ها و تجهیزات امنیتی در ساختمان‌ها از دیگر اقدامات شهرداری محمدیه در راستای پیشگیری از جرایم است.

پیری در خصوص برخی کارهای انجام شده در شهرداری محمدیه گفت: با هدف کاهش آسیب های اجتماعی نسبت به راه اندازی مشاغل کسب و کار ویژه زنان سرپرست خانوار، کمک به اشتغال معلولان و معتادان بهبود یافته، کمک به مراکز(NA) و راه اندازی مراکز ملاقات کودکان طلاق با والدین از اقدامات انجام شده است.

شهردار محمدیه یادآورشد: این موفقیت با همراهی شورای اسلامی شهر و مراکز انتظامی و قضایی محقق شده و بار دیگر مسئولیت وتعهد ما را برای خدمت به شهروندان بیشتر کرده و متعهد می شویم در این شهرداری در راستای مسئولیت اجتماعی خود از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

46

دکمه بازگشت به بالا